Бабийчук Я. О. Расчетно-экспериментальный метод исследования осаждения топлива в баке перед повторными включениями маршевого двигателя / Я. О. Бабийчук, Д. С. Назаренко, И. В. Седых // Техн. механіка. - 2019. - № 2. - С. 39-47. - Библиогр.: 9 назв. - рус.При виведенні космічних апаратів на орбіту з тривалими паузами між включеннями маршового двигуна (МД) потрібно забезпечити запуск двигуна у космосі, для чого необхідно гарантувати наявність палива біля входу в витратні магістралі. Оскільки паливо в паузах між включеннями МД знаходиться в умовах практично повної відсутності гравітації і може вільно переміщуватися по всьому об'єму бака, займаючи практично будь-яке просторове положення, то для забезпечення гарантованого запуску МД виникає необхідність в його переміщенні в передстартовий стан. Переміщення палива до витратних магістралей проведено шляхом створення поздовжнього прискорення за допомогою двигунів малої тяги. Час повного переміщення рідини з одного положення в інше є найважливішим параметром, що впливає на кількість палива і, відповідно, на енергетичні характеристики ступеня. Розглянуто випадок осадження палива в баку пального третього ступеня ракети-носія з використанням двох двигунів малої тяги перед повторним включенням МД. Для розробки прийнятий максимально несприятливий варіант - весь обсяг компонента палива зосереджений у верхнього полюса бака, що відповідає максимальному прохідному паливом шляху і, відповідно, максимальному часу осадження. Розроблено розрахунково-експериментальний метод визначення потрібного часу осадження палива, який поєднує проведення експериментального відпрацювання і числового моделювання осадження палива, що дозволяє проводити необхідні дослідження з необхідною точністю і істотно скоротити обсяг випробувань і потребу в матеріально-технічному оснащенні експериментальної бази. Запропонований метод надалі дозволить оптимізувати існуючу традиційну методику розрахунку часу осадження, забезпечивши вже на початковому етапі розробки більш точне визначення часу осадження, і тим самим знизить обсяг компонентів палива, необхідних на роботу двигунів малої тяги, що, в свою чергу, збільшить вагу виведеного корисного вантажу. Індекс рубрикатора НБУВ: О651-044.01
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16745 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|