Butko T. Forming an automated technology to manage freight transportation along a direction / T. Butko, O. Kostiennikov, L. Parkhomenko, V. Prokhorov, G. Bogomazova // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 1/3. - С. 6-13. - Бібліогр.: 16 назв. - англ.Досліджено процес переміщення рухомого складу на напрямку, що враховує можливі ризики під час перевезення вантажу. Виявлено основні причини, що призводять до виникнення ефекту першої та останньої милі. А саме, відсутність необхідної кількості технічно справного рухомого складу у встановлені терміни та істотні труднощі з пропуском поїздів, зокрема через припортові та прикордонні станції. Формалізовано технологічний процес перевезення вантажу на напрямку у вигляді оптимізаційної математичної моделі процесу просування вантажних вагонів. Цільова функція моделі представляє сукупні експлуатаційні витрати та заснована на використанні інтеграла Лебега - Стілт'єса, що враховує виникають у процесі експлуатації вагонів. Сформовану оптимізаційну модель доцільно віднести до задач стохастичного програмування. Аналіз статистичних даних виявив, що час просування вагонів від початкової станції маршруту до припортової станції, а також час переміщення вагонів від припортової станції безпосередньо до порту підпорядковані нормальному розподілу. Наявність позитивної кореляції між цими двома величинами надає підстави розглянути відповідні параметри в межах єдиного імовірнісного поля. Такий підхід надає можливість більш точно визначити ймовірність несвоєчасного прибуття вагонів до порту та відповідно величину фінансового ризику. В результаті моделювання доведено, що процедуру оптимального управління параметрами перевезення. Таким чином, сформована модель носить універсальний характер і за умов наявності зворотнього зв'язку надає можливість управляти перевізним процесом із найменшими експлуатаційними витратами залізниці. Проведені розрахунки показали зменшення витрат залізниці приблизно на 10 % у порівнянні з витратами, що розраховуються за існуючою методикою визначення фактичної собівартості перевезень вантажів. Оптимізаційна модель є основою формування автоматизованої технології управління вантажними перевезеннями, яку запропоновано реалізувати у вигляді системи підтримки прийняття рішень диспетчерського апарата. Індекс рубрикатора НБУВ: О284.03
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|