Nabochenko O. Studying the railroad track geometry deterioration as a result of an uneven subsidence of the ballast layer / O. Nabochenko, M. Sysyn, V. Kovalchuk, Yu. Kovalchuk, A. Pentsak, S. Braichenko // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 1/7. - С. 50-59. - Бібліогр.: 21 назв. - англ.Розроблено метод розрахунку розладнання геометрії колії під дією динамічних навантажень у разі проходження рухомим складом нерівності колії. Метод враховує взаємопов'язані короткотривалі процеси динамічної взаємодії та довготривалі процеси осідання баластного шару у взаємному впливі один на одного. В основі першої частини методу закладено математичну модель динамічної взаємодії колії у вигляді плоскої тришарової континуальної балкової системи у взаємодії з двомасовою дискретною системою, що відповідає рухомому складу. Дана модель надає можливість імітувати динамічні навантаження від окремих шпал на баласт під час проходження рухомим складом геометричних нерівностей і нерівностей нерівнопружності колії. В основі другої частини методу закладено феноменологічну математичну модель накопичення залишкових деформацій, яка базується на лабораторних дослідженнях осідань окремих шпал у баластному шарі. Особливістю даної моделі є врахування не тільки рівномірного накопичення залишкових осідань із пропущеним тоннажем, а також наявності пластичної складової осідання, яка залежить від максимальних напружень в історії навантажень баласту під кожною шпалою. Запропоновано новий теоретичний механізм розвитку нерівності колії, який враховує не тільки залишкові осідання баластного шару, а також виникнення люфтів під шпалами, що призводить до локальної зміни пружності колії. Даний механізм надає можливість враховувати неоднозначний вплив осідань із виникненням люфту під шпалою. З однієї сторони, осідання спричинюють збільшення динамічних навантажень на колію і баластний шар, з іншої - виникнення люфту призводить до зменшення жорсткості колії та відповідного зменшення динамічних навантажень. Практичне застосування розробленого методу показано на прикладі кількісної оцінки довготривалих нерівномірних осідань баластного шару у разі зміни епюри шпал. Індекс рубрикатора НБУВ: О211-022.86
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|