Jubaili Murad "Us vs Them" rhetoric of LEAVE newspapers in the build-up to Brexit referendum = Опозиція "ми - вони" в британських пробрекзитівських газетах напередодні референдуму 2016 року / Jubaili Murad // Зап. з укр. мовознавства : зб. наук. пр.. - 2019. - Вип. 26, т. 2. - С. 87-96. - Бібліогр.: 34 назв. - англ.В інформаційному просторі сучасного західного суспільства мас-медіа виконують провідну функцію у формуванні суспільної думки та державної політики. Дослідження шляхів отримання влади за допомогою використання мовних засобів є метою критичного дискурс-аналізу. Саме цей метод використовується для аналізу текстів британських ЗМІ, які грали ключову роль під час кампанії впливу на виборців, що проводилася прихильниками й опонентами виходу Великобританії зі складу Європейського Союзу в 2016 році і завершилася перемогою тих, хто пропагував так званий Брекзит. Матеріалом дослідження стали 42 статті на підтримку Брекзиту, виданих протягом 2016 року у п'яти найпопулярніших британських газетах. Аналіз газетних текстів виявив, що одним з основних прийомів, до яких вдавалися журналісти, належить прийом створення опозиції "ми - вони". Послідовно представлено суперечки навколо членства Великої Британії у Європейському Союзі як конфлікт інтересів простих британців (носіїв "британськості", національних цінностей та національної ідентичності) з інтересами глобальних та національних еліт. Назви таких статей перетворювалися у слогани з закликом повернути собі контроль над країною (напр., We want our country back), а у текстах таких статей зафіксовано багаторазове вживання особових та присвійних займенників першої особи множини we та our в контексті згадування славетної історії Британії та її визначного внеску в світову науку та культуру. Національна єдність протиставляється спробам домінування жадібного та некомпетентного європейського монстра, бюрократичної машини, яка грає на боці корпорацій та закордонних банків. Мовні одиниці у текстах статей належать до емоційної лексики з негативними конотаціями (dysfunctional club, dictatorial, wasteful, bullying, terrify), завдяки чому у читачів створюється відчуття загрози та безпосередній участі у конфлікті, що найяскравіше проявляється у заклику газети Your country needs you - vote LEAVE today. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-70 + Ш143.21-715
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70290 Пошук видання у каталогах НБУВ
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|