РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000719732<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Фесенко Г. В. 
Визначення оптимального маршруту обльоту заданих точок території потенційно небезпечного об'єкту флотом БПЛА / Г. В. Фесенко, В. С. Харченко // Радіоелектрон. і комп'ютер. системи. - 2019. - № 3. - С. 63-72. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Однією з задач моніторингу атомних електростанцій та інших потенційно небезпечних об'єктів із залученням безпілотних літальних апаратів (БПЛА) є обліт заданих точок території таких об'єктів. Пошук оптимальних маршрутів дуже часто передбачає розвіязання різних варіантів задачі комівояжера. Однак, у разі існування кількох стартових позицій виникає необхідність розвіязання задачі комівояжера для кожного варіанту старту БПЛА (кожного варіанту початкової-кінцевої точки маршруту). Предметом дослідження є процес мінімізації часу обльоту заданих точок території потенційно небезпечного об'єкту з урахуванням місць розміщення та використовуваних моделей БПЛА флоту. Завдання: розробити алгоритм визначення оптимального маршруту обльоту заданих точок території потенційно небезпечного об'єкту для флоту, кожен БПЛА якого перебуває на окремій стартовій позиції; показати можливість використання запропонованого алгоритму для мінімізації часу обльоту постів контролю автоматизованої системи контролю радіаційної обстановки Запорізької атомної станції. Використовуваними методами є: теорія графів, математичні моделі оптимізації, методи розв'язання задачі комівояжера. Отримані такі результати. Запропонована фасетна класифікація задач комівояжера для маршрутизації польоту БПЛА. Описані етапи алгоритму визначення оптимального маршруту обльоту заданих точок території потенційно небезпечного об'єкту флотом БПЛА. Розв'язано задачу визначення найшвидшого обльоту 11 постів контролю автоматизованої системи контролю радіаційної обстановки для Запорізької атомної станції для двох випадків: на усіх стартових позиціях знаходяться БПЛА "Лелека-100", на першій стартовій позиції знаходиться БПЛА "Лелека-100", на решті - різні модифікації моделі "R-100". Показані зміни у оптимальному маршруті при зміні моделей і швидкостей БПЛА. Висновки: отримані результати доцільно використовувати під час обгрунтування складу БПЛА флоту, моделювання його застосування, оцінки його цільової ефективності, а також для створення алгоритмічного та програмного забезпечення автоматизованих робочих місць операторів наземного пункту управління. Подальші дослідження доцільно зосередити на розробці моделей, які б враховували можливість дозаправки (підзарядки батареї) БПЛА на стаціонарних або рухомих постах під час руху за маршрутом.


Індекс рубрикатора НБУВ: З47-082.05 + О538

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського