Григор'єва О. П. Подовження ресурсу дорожнього покриття шляхом модифікації бітуму термопластичним динамічним вулканізатом на основі відходів полімерів / О. П. Григор'єва, P. Ahmedzade, S. H. Kasanagh, О. М. Старостенко, О. М. Файнлейб // Полімер. журн.. - 2019. - 41, № 4. - С. 253-263. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.Досліджено ефект комплексного модифікатора зі структурою термопластичного динамічного вулканізату (ТДВ), одержаного динамічною вулканізацією реактивованої подрібненої шинної гуми (РПШГ) у термопластичній матриці з вторинного поліетилену низького тиску (ПЕНТ) та етилен-пропілен-дієнового мономеру (ЕПДМ), на фізико-механічні характеристики полімербітумних в'яжучих на основі дорожнього бітуму. Із застосуванням традиційних методів та європейських стандартів, а також використовуючи сучасну систему міжнародних стандартів "Superpave", встановлено, що введення у дорожній бітумрозробленого комплексного модифікатора зумовлює підсилення комплексу фізико-механічних показників одержаних полімербітумних в'яжучих залежно від вмісту ТДВ. Так, на відміну від індивідуального бітуму, у зразках полімербітумних в'яжучих зі збільшенням вмісту ТДВ від 3 до 7 % мас. зафіксовано: підвищення на <$E3~-~13~symbol Р roman C> величини температури розм'якшення (Т), зменшення в 1,3 - 1,7 разу величини пенетрації (П25, за <$ET~=~25~symbol Р roman C>) і, відповідно, підвищення в 1,1 - 3,3 разу індексу пенетрації (ІП). Також для створених полімербітумних в'яжучих зафіксовано значне підвищення комплексного модуля зсуву (G<^>*), параметра колійності (<$EG sup * "/" sin~delta>) і високотемпературної складової класу ефективності PG (PG - Performance Grades) зі збільшенням вмісту ТДВ. Так, наприклад, у порівнянны з немодифікованим бітумом, зразок полімербітумного в'яжучого, що містить 7 % мас. ТДВ, за температур випробувань <$E58~-~70~symbol Р roman C> відповідно, має більший у k ~ 9,0 - 14,4 разу модуль G<^>* та більший у 10,8 - 18,7 разу параметр колійності <$EG sup * "/" sin~delta>; також зафіксовано суттєве підвищення класу ефективності до PG 82-Y (на відміну від PG 64-Y для індивідуального бітуму), яке означає, що цей зразок в'яжучого буде ефективно працювати за температури дорожнього покриття до <$E82~symbol Р roman C> (включно). Зроблено висновок щодо перспективності застосування полімербітумних в'яжучих, розроблених з використанням комплексного модифікатора зі структурою ТДВ, у дорожньому покритті для подовження його ресурсу, підвищення зсувостійкості, супротиву утворенню колійності, а також стійкості до дії високих температур зовнішнього середовища. Індекс рубрикатора НБУВ: О311-033.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16871 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|