Мельніченко Т. В. Формування фонологічного компоненту мовлення в учнів 5 - 6 класів з тяжкими мовленнєвими розладами : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Т. В. Мельніченко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ, 2017. - 20 c. - укp.Досліджено актуальну проблему формування фонологічного компоненту мовлення в учнів 5 - 6 класів з тяжкими мовленнєвими розладами. Проаналізовано лінгвістичні, психолінгвістичні, психолого-педагогічні та логопедичні проблеми дослідження, а також уточнено сутність поняття "фонологічний компонент". Визначено передумови й особливості його формування у дітей з типовим та порушеним мовленнєвим розвитком, створено структурно-функціональну модель організації науково-педагогічного дослідження з позицій мультидисциплінарності. Виділено різні типи специфічних помилок на рівні усного та писемного мовлення, на основі чого визначено особливості формування фонологічного компоненту мовлення, а також встановлено їх психологічні механізми, достовірність чого підтверджено результатами статистичної обробки експериментальних даних. Розроблено й експериментально перевірено ефективність поетапної диференційованої методики формування фонологічного компоненту мовлення в учнів 5 - 6 класів з тяжкими мовленнєвими розладами, яку створено з урахуванням механізмів специфічних помилок, використанням найзбереженіших аналізаторних систем у ролі опорних під час виконання завдань відповідно до змісту навчальної програми, що дає змогу використовувати методику на уроках української мови. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-974
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА428840 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|