Prokudin G. Development of vehicle speed forecasting method for intelligent highway transport system / G. Prokudin, M. Oliskevych, O. Сhupaylenko, O. Dudnik // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2019. - № 4/3. - С. 6-14. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.Розглянуто взаємодію транспортних засобів на автомобільній міжміській дорозі. Модель керування автомобілями є тут ідеалізованою, близькою до автоматизованої інтелектуальної транспортної системи 4-го покоління. Кожен автомобіль має бажану програму руху, незалежну від мотивів водія, яка обгрунтована за мінімальними витратами ресурсів і дотриманням бажаного розкладу. Різноманітність програм впливає на їх небажану зміну. Мета роботи - виявити залежність дійсної швидкості автомобіля від параметрів транспортного потоку; виявити прямий параметр для зміни програми руху. Обгрунтовано використання імітаційних моделей на базі кліткових автоматів. Розроблено новий клітковий автомат, який є ковзним вікном із початком відліку, яким є автомобіль-спостерігач. Кількість об'єктів у полі поповнюється періодично і є сталою. Всі клітинки зліва та справа початку відліку автомата утворюють інформаційне поле, або загальну довжину автомата. Висота автомата залежить від виду магістралі, яка моделюється. Правила переміщення об'єктів у сітці автомата на кожній ітерації є скінченними, сталими та подібними до автомата Шрекенберга, за виключенням рандомізації, яка в цій моделі зводиться до мінімуму. Такий автомат відображає відносні швидкості автомобілів потоку відносно спостерігача, а також має можливість відтворювати прискорення. На кожній ітерації обчислюється зміна швидкостей автомобілів потоку. Алгоритм імітації запрограмовано на Делфі. Виконано приклад моделювання руху автомобіля на трасі міжнародного значення Е-471. На відрізку цієї траси довжиною 20 км було змодельовано транспортні потоки з різною густиною та різним розподілом швидкостей. Виявлено квадратичні кореляційні залежності вимушеної зміни бажаної швидкості автомобіля-спостерігача від середньої зміни швидкостей автомобілів потоку. Ступінь узгодження теоретичної залежності з емпіричними даними є дуже високим. На підставі отриманих залежностей обгрунтовано вибір прямого діагностичного параметра транспортного потоку. Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.02 + О380.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|