РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000741362<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Осипенко С. 
Концептуальні основи розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі / С. Осипенко // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2019. - № 1. - С. 24-30. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Висвітлено концептуальні положення цілеспрямованого розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі (МБГ) в закладах професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О). Наголошено, що наразі рівень організації освітнього процесу в ЗП(ПТ)О вже не відповідає вимогам сучасного виробництва. Серед основних векторів модернізації професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників домінанта має зміститися на розвиток самоосвітніх здатностей учнів, а технологічні знання робітника МБГ мають постійно змінюватися, поповнюватися новою інформацією. Наведено результати дефінітивного аналізу найважливіших для проблеми дослідження понять: "компетентнісний підхід", "компететність", "кваліфікація". Самоосвітню компетентність витлумачено як інтегровану властивість особистості, що синтезує знання, вміння, навички, досвід самоосвіти та особистісні якості, які виявляються у продуктивній самоосвітній діяльності і поведінці учня та забезпечують готовність і здатність майбутнього кваліфікованого робітника цілеспрямовано пізнавати дійсність, вмотивовано освоювати соціальний досвід людства та самореалізовуватися. Визначено, що самоосвітня компетентність майбутнього робітника МБГ є конструктом п'яти взаємозалежних і взаємозумовлених компонентів: мотиваційно-ціннісного, когнітивного, операційно-діяльнісного, організаційно-вольового та рефлексивно-оцінного. Виокремлено основні методологічні підходи (компетентнісний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, системний, рефлексивний, аксіологічний, інформаційний, середовищний) і педагогічні принципи (ціннісно-змістової спрямованості, системності та послідовності, безперервності, персоніфікації, мобільності, науковості, рефлексії, наочності, гуманізації, проблемності, інтегрованості) розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх кваліфікованих робітників МБГ. На підставі факторного аналізу сформульовано педагогічні умови, наведено напрями досягнення мети цілеспрямованого розвитку самоосвітньої компетентності учнів ЗП(ПТ)О) машинобудівного профілю. Вказано на перспективи подальших наукових розвідок, пов'язаних із проектуванням методів і технологій розвитку самоосвітньої компетентності учнів у ЗП(ПТ)О машинобудівного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.223.4 + К5 р(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського