Стрілець О. Професійна підготовка майбутніх кваліфікованих робітників машинобудівної галузі за дуальною формою здобуття освіти / О. Стрілець // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2019. - № 1. - С. 54-61. - Бібліогр.: 59 назв. - укp.Зосереджено увагу на необхідності обгрунтування суті та структури професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників за дуальною формою здобуття освіти. У контексті сформульованої мети здійснено аналіз понять "суть", "структура" та "професійна компетентність". На основі результатів аналізу й узагальнення наукових досліджень установлено, що професійна підготовка майбутніх кваліфікованих робітників МБГ за дуальною формою здобуття освіти має оцінюватися за мотиваційним, когнітивним, діяльнісним і рефлексивним критеріями. Структура професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників МБГ за дуальною формою здобуття освіти представлена у вигляді чотирьох взаємопов'язаних компонентів: ціннісно-мотиваційного, інноваційно-когнітивного, професійно-діяльнісного, рефлексивно-оцінного. Охарактеризовано модель дуальної форми здобуття освіти в Німеччині. Визначено, що взаємодія професійних шкіл Німеччини та роботодавців на індивідуальному й інституційному рівні вважається одним із найдієвіших інструментів розбудови системи професійної освіти. Здійснено теоретичний аналіз педагогічних джерел філософської, навчально-методичної, психологічної, педагогічної літератури та наукових праць вітчизняних і зарубіжних дослідників, нормативно-правових документів; моделювання (синтез), порівняння, класифікація, систематизація й узагальнення теоретичних та експериментальних даних. Проаналізовано особливості оновлення змісту професійної освіти, управління системою професійної освіти, зміни в системі професійної підготовки фахівців МБГ, приведення структури професійної освіти у відповідність до попиту на ринку праці та вимог роботодавців. Здійснено аналіз джерел щодо передумов та особливостей оновлення змісту професійної освіти, питань управління системою професійної освіти, відповідних змін у системі професійної підготовки фахівців МБГ, приведення структури професійної освіти у відповідність до попиту на ринку праці та вимог роботодавців. Акцентовано увагу на формуванні в майбутніх фахівців МБГ професійно важливих якостей, що проявляються у психологічній, теоретичній та практичній підготовленості до професійної діяльності. Визначено основні причини та недоліки сучасної системи професійної підготовки, обгрунтовано напрями модернізації професійної підготовки фахівців МБГ у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.203
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|