РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000741399<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Романюк (Мельниченко) Р. 
Інтерактивні освітні технології у підготовці майбутніх учителів біології профільної школи / Р. Романюк (Мельниченко), В. Танська // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2019. - № 2. - С. 66-73. - Бібліогр.: 70 назв. - укp.

Актуальність дослідження зумовлена інтеграцією України в європейський освітній простір, реформою середньої освіти, переходом до профільного навчання у старшій школі, зростанням вимог до професійної підготовки випускників закладів вищої освіти (ЗВО), потребою переходу від традиційного академічного стилю викладання дисциплін до інновацій. Мета роботи - узагальнення наукових, навчально-методичних джерел і власного практичного досвіду застосування інтерактивних педагогічних технологій при формуванні професійної компетентності вчителів біології профільної школи. Використано методи: теоретичні (аналіз науково-педагогічних джерел, статей, авторефератів, дисертацій, інтернет-ресурсів; синтез та узагальнення фактичного матеріалу; порівняння і класифікація) та емпіричні методи (педагогічне спостереження, анкетування, інтерв'ю зі здобувачами вищої освіти). Проаналізовано роль інтерактивних технологій у підготовці вчителів; зазначено, що організація освіти на компетентнісному підході базується на посиленні практичної професійної спрямованості навчання, розвитку педагогічних здібностей і ціннісних орієнтирів студентів. Реалізовано підготовку майбутніх учителів біології профільної школи на другому (магістерському) рівні вищої освіти під час викладання курсу "Теорія і методика викладання біології у старшій профільній школі". У ході проведення практичних занять перевага надавалась груповій роботі й інтерактивному навчанню, що відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх його учасників, а педагог і студент є рівноправними і рівнозначними суб'єктами освітнього процесу. Зазначено, що однією з найефективніших організаційних форм інтерактивного навчання є тренінг. Описано методику проведення тренінгу "Інтерактивні технології навчання біології", що знайомить студентів із тренінговою технологією, різноманітними інноваційними методиками і прийомами інтерактивного навчання, формує практичні навички їх застосування у майбутній професійній діяльності. Здійснено анонімне анкетування магістрів випускних курсів, майбутніх учителів біології, хімії та основ здоров'я. Респондентам пропонувалося оцінити за п'ятибальною шкалою ефективність того чи іншого методу, форми, освітньої технології у формуванні їх готовності до роботи у профільній школі. Аналіз результатів дослідження здійснювався на базі методики відносних частот О. Смірнова. З'ясовано, що студенти найбільш ефективною вважають практику в школах, яка поєднується з наставництвом учителя; висловлюють бажання проходити її у профільних класах чи навчальних закладах; високу оцінку респондентів отримали тренінги, майстер-класи від досвідчених вчителів, контекстне навчання, створення власного методичного портфоліо і кейс-навчання. Зроблено висновки, що підготовка сучасного вчителя профільної школи повинна здійснюватися з посиленням практичної складової освітніх програм; особливу увагу варто приділити виробничим (педагогічним) практикам у закладах загальної середньої освіти, що мають профільні класи; аудиторна робота зі студентами є ефективною за умови використання різноманітних інтерактивних освітніх технологій, у тому числі тренінгів; перспективним є залучення досвідчених педагогів-практиків до освітнього процесу підготовки майбутніх учителів у ЗВО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського