РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000741406<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бородієнко О. 
Упровадження орієнтованого на результат управління в діяльність закладів професійної (професійно-технічної) освіти / О. Бородієнко, М. Биковський // Наук. вісн. Ін-ту проф.-техн. освіти НАПН України. Проф. педагогіка. - 2019. - № 2. - С. 115-123. - Бібліогр.: 122 назв. - укp.

Необхідність підвищення ефективності управління закладами професійної (професійно-технічної) освіти, впровадження інноваційних підходів до управління з метою забезпечення сталого розвитку закладу в умовах підвищення конкуренції на ринку освітніх послуг. Мета роботи - аналіз результатів упровадження орієнтованого на результат управління (Results-based management) в діяльність закладів професійної (професійно-технічної) освіти (на прикладі Донецької та Луганської областей) і розроблення рекомендацій щодо ефективного впровадження зазначеного управлінського підходу. Використано методи: теоретичний аналіз, синтез, індукція, екстраполяція, опитування, самооцінювання, статистичне оброблення результатів. З'ясовано, що сучасні політичні, економічні, соціально-демографічні чинники істотно обмежують розвиток сфери професійної (професійно-технічної) освіти в Донецькій і Луганській областях, що загострює необхідність пошуку нових імпульсів такого розвитку. Визначено, що пріоритетами щодо інтервенцій, крім іншого, має бути розвиток управлінської спроможності керівників закладів, зокрема розвиток їхньої управлінської компетентності. Показано, що в основі управління закладами має лежати концепція орієнтованого на результат управління (Results-based management). Здійснено теоретичний аналіз суті поняття "орієнтоване на результат управління", з'ясовано його істотні ознаки. Наведено специфіку програми розвитку управлінської компетентності керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти в Донецькій і Луганській областях та результати її реалізації. Доведено, що в процесі розроблення відповідної програми варто брати до уваги принципи системності, ціннісної зорієнтованості, контекстності, саморозвитку, поліфункціональності, безперервності, диверсифікації, інтеграції, результативності. Визначено, що програмою мають передбачатись етапи очного навчання (тренінги на модульній основі), міжсесійного посттренінгового супроводу учасників, самостійної роботи (створення стратегій розвитку закладів), оцінювання (моделює оцінювання результативності діяльності керівника закладу різними стейкхолдерами). Наведено результати опитування експертів щодо: релевантності запропонованих управлінських інструментів специфіці управлінської діяльності керівників закладів, важливості зазначених інструментів, з точки зору ефективної реалізації орієнтованого на результат управління, готовності до впровадження цієї концепції в управлінську діяльність, наявного досвіду використання запропонованих інструментів. Виявлено проблеми, пов'язані з упровадженням орієнтованого на результат управління в діяльність закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Запропоновано рекомендації щодо подолання зазначених проблем. Зроблено висновки, що гострою є необхідність підвищення управлінської спроможності керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти; програму такого розвитку доцільно реалізувати за технологією змішаного навчання; концептуальною основою виокремлення змісту має стати орієнтоване на результат управління; зміст програми має відповідати критеріям практичної зорієнтованості та технологічності. Для уникнення проблем низької вмотивованості до подальшого використання набутих під час навчання компетентностей доцільним є підтримання подальшої взаємодії з керівниками закладів, які продемонстрували високу особисту вмотивованість упродовж періоду навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.20 + У9(4УКР)497-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського