РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000743637<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Асірян С. Р. 
Контрольні повноваження Генеральної Асамблеї ООН у сфері прав людини / С. Р. Асірян // Держава та регіони. Сер. Право. - 2019. - № 4. - С. 174-185. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Як і в багатьох інших питаннях міжнародно-правового регулювання, Статут ООН встановлює межі регулювання в найбільш загальному вигляді. Це жодним чином не зменшує значення статутних норм. Навпаки, весь цей комплекс тримається на визнанні переважної сили Статуту ООН у міжнародно-правовій системі. У такий спосіб створюється особлива міжнародно-правова конструкція, за допомогою якої приєднання будь-якої держави до Статуту ООН накладає на неї весь комплекс міжнародно-правових зобов'язань із прав людини за Статутом ООН саме в тому розумінні, в якому він існує на цей час, а не на момент укладення Статуту. Завдання ООН убачаються авторами значно ширшими, ніж тільки правозахист. Тому "захист прав людини" виступає складовою частиною політико-правового примусу до "поваги прав людини". Водночас "заохочення і розвиток" є динамічним складником, що забезпечуює існування у головних органів ООН прогностичних функцій, які надають змогу формувати світову політику з прав людини. Ці статутні зобов'язання виключають будь-яку спробу держави відхилитися від них, оскільки вони охоплюють увесь простір життєдіяльності людини як на момент укладення Статуту, так і на майбутнє. У цьому сенсі зобов'язання з прав людини за Статутом ООН подібні до зобов'язань держав за Конвенцією про захист прав людини й основоположних свобод 1950 р. Статутний правовий принцип співробітництва зобов'язує держави-члени ООН співробітничати з усіх дозволених міжнародно-правових питань, у тому числі й із захисту прав людини. Відповідно, у Генеральної Асамблеї ООН як головного органу ООН, що несе безпосередню відповідальність за дотримання прав людини у світі, і у таких її допоміжних органів, як РПЛ, немає загальних міжнародно-правових обмежень здійснювати діяльність із "заохочення і розвитку" прав людини, включаючи питання контролю за їх дотриманням у світі. Підставами включення до порядку денного Генеральної Асамблеї ООН питань про права людини можуть бути: вимога окремих держав (загалом, це відбувається не дуже часто); резолюція Асамблеї, прийнята на попередній сесії; попереднє обговорення цих питань в ЕКОСОР ООН, з рекомендацією розглянути їх у Генеральній Асамблеї; обговорення іншими головними органами ООН, що просять Генеральну Асамблею включити відповідне питання до порядку денного; звернення Генерального секретаря ООН; звернення до Генеральної Асамблеї ООН її допоміжних органів, що ініціюють розгляд питань захисту прав людини. Генеральна Асамблея ООН щорічно приймає не менше тридцяти резолюцій з питань прав людини, причому значну частину з них саме за ініціативою свого допоміжного органу - РПЛ. Повноваження Генеральної Асамблеї ООН у галузі прав людини можна віднести в широкому розумінні до правотворчих та імплементаційних, з особливим наголосом на імплементаційних і набагато більш об'ємних за обсягом. Саме під час реалізації цих функцій здійснюються основні заходи з контролю за дотриманням державами договірних та звичаєвих міжнародно-правових норм про права людини. Відповідно, здійснення цих повноважень потребує постійного їх вдосконалення та наближення до нагальних потреб сучасних міжнародних відносин.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.212.02 + Х915.212-923

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/пр. Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського