Volianska L. G. The ways of improving the efficiency of gas turbine plants based on aircraft gas turbine engines = Шляхи підвищення ефективності енергоустановок на базі авіаційних газотурбінних двигунів / L. G. Volianska, I. I. Gvozdetskyi, Fakhar Mohammad // Наукоєм. технології. - 2020. - № 1. - С. 100-110. - Бібліогр.: 13 назв. - англ.Щорічно у світі велика кількість авіаційних двигунів, які були спроектовані і виготовлені 10 - 20 років тому і які вичерпали свій льотний ресурс на повітряних суднах цивільної і військової авіації, знімаються з експлуатації через зниження їхньої експлуатаційної надійності. При цьому більша часина їхніх конструктивних вузлів і деталей ще мають значні запаси міцності і можуть бути використані у складі наземних установок різного призначення. Рівень параметрів робочого процесу, і перш за все, ступеня підвищення тиску повітря в компресорі та температури газу перед турбіною, є відносно малими, і тому коефіцієнти корисної дії таких двигунів відносно низькі, а відповідно до цього, паливна ефективність таких двигунів не відповідає сучасним вимогам. Проблема підвищення паливної ефективності стаціонарних газотурбінних установок, створюваних на базі авіаційних двигунів, що вичерпали свій ресурс на повітряних суднах, є актуальною з кількох причин. З одного боку, вартість палива становить значну частку в експлуатаційних витратах підприємств, що їх використовують, і негативно впливає на економічні показники цих підприємств. З іншого боку, значні витрати палива обумовлюють утворення великої кількості продуктів згоряння, що викидається в атмосферу, забруднюючи її. Для вирішення цієї проблеми запропоновано удосконалення робочого процесу таких силових установок шляхом регенерації тепла, що міститься у вихлопних газах і попередній підігрів палива перед його подаванням в камеру згоряння. Мета роботи - оцінка рівня спільного впливу регенерації тепла вихідних газів і ступеня попереднього підігрівання палива на паливну ефективність газотурбінних установок. Як об'єкт дослідження було обрано газотурбінну установку, яка базується на використанні авіаційного турбовального двигуна, що відпрацював свій льотний ресурс, з доданим до нього подвійним теплообмінником для підігрівання стисненого в компресорі повітря перед його надходженням до камери згоряння і для попереднього підігрівання палива. Проведеними розрахунками показано, що спільний ефект від цих двох заходів може суттєво підвищувати внутрішній коефіцієнт корисної дії газотурбінної установки. При цьому розрахунки проводились з урахуванням зміни теплофізичних властивостей повітря в компресорі і продуктів згоряння зі зміною температури як реальних газів. Індекс рубрикатора НБУВ: З363.3 + О551.4
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж100325 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|