РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000747951<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Пуцята І. 
Фейк як метод маніпуляції у ЗМІ: український досвід / І. Пуцята // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2020. - Вип. 4. - С. 170-175. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Надано характеристику понять "фейк", "фейкові новини". Розглянуто маніпулятивні технології в ЗМІ. Зазначено, що сьогодні користувачі соціальних мереж постійно бачать неправдиву інформацію, написану та поширену з метою підвищення інтернет-трафіку. Надзвичайно небезпечні ті "новини", які створюють з метою дискримінації за ознаками статі, раси, національності, мови, походження, ставлення до релігії, належності до якої-небудь соціальної групи, політичних переконань, а також інформація, поширена для того, щоб шахрайським способом заволодіти грошовими коштами ( наприклад, повідомлення про збирання коштів на лікування тяжкохворих дітей). Звернено увагу на те, що фейки використовуються як потужний засіб маніпулювання суспільною свідомістю. Це відбувається тому, що сьогодні прямий ідеологічний тиск на реципієнта застосовується значно рідше, ніж раніше, і з метою "ненав'язливого нав'язування" використовуються інші засоби, здебільшого маніпулятивні. Прикро, що споживачі інформації не завжди можуть відрізнити фейк від дійсності, пропагандистське повідомлення від правдивого. Серед заголовків новин трапляється і медіаконтент, розміщений на сторінках фейкових видань, які своїми назвами вражають, шокують користувача. Вони викликають підвищену увагу та інтерес у людей, які й поширюють далі неправдиві новини, поділитися ними зі своїми друзями з соціальних мереж, бажаючи залучити більшу аудиторію, тим самим перетворюючись на інструмент пропаганди. Напередодні виборів 2019 р. деякі українські медіа публікували результати сумнівних опитувань або некоректно подавали дані авторитетних соціологічних організацій, що стало інструментом агітації за конкретних кандидатів у президенти. Акцентовано на тому, що пов'язані з кандидатами в президенти ЗМІ поширювали статистичні дані опитувань на користь конкретних політиків. Зауважено, що посилаючись на результати різних досліджень, в ефірі телеканалу "1+1" частіше говорили про високі рейтинги В. Зеленського, в новинах "Інтер" - про лідерство Ю. Бойка, а на ТРК "Україна" - про можливу перемогу О. Вілкула.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського