Дорошенко К. В. Вплив густоти решітки на аеродинамічну навантаженість робочого колеса осьового вентилятора / К. В. Дорошенко, М. В. Хижняк, Ю. М. Терещенко // Авіац.-косм. техніка і технологія. - 2020. - № 4. - С. 38-43. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.До числа основних вимог, які зазначені до осьових вентиляторів і компресорів авіаційних газотурбінних двигунів, відносяться: мінімальні габарити та маса; висока аеродинамічна навантаженість; високий коефіцієнт корисної дії; широкий діапазон стійкої роботи; висока надійність. Для газотурбінних двигунів вимоги мінімальної маси і габаритів мають особливо важливе значення, тому що двигуни повинні забезпечувати польоти на великих швидкостях і висотах. Мета дослідження - оцінка впливу густоти решітки на середньому радіусі на аеродинамічну навантаженість робочого колеса осьового вентилятора для двигуна з великим ступенем двоконтурності. Об'єктом дослідження є робоче колесо вентилятора. Густота решітки на середньому радіусі змінювалася в діапазоні від 1,8 до 0,82, кількість лопаток робочого колеса вентилятора змінювалась від 33 до 15 відповідно. Дослідження в даній роботі проведено методом чисельного експерименту. Моделювання течії у вентиляторах здійснювалося вирішенням системи рівнянь Нав'є-Стокса, які замикалися моделлю турбулентної в'язкості SST. На основі аналізу результатів дослідження проведено оцінку впливу густоти решітки на середньому радіусі на аеродинамічну навантаженість робочого колеса осьового вентилятора для двигуна з великим ступенем двоконтурності. Результати досліджень показали, що при зменшенні густоти решітки на середньому радіусі від 1,8 до 0,82 на режимах роботи з осьової швидкістю на вході від 80 до 120 м/с ступінь підвищення тиску знижується на 0,11 - 3,2 %. Максимальне зниження ступеня підвищення тиску для робочого колеса вентилятора з дослідженими параметрами становить 3,2 %, при зменшенні кількості лопаток вентилятора від 33 до 15, при цьому сумарна вага лопаток зменшується на 54,55 %. Зменшення густоти решітки на середньому радіусі робочого колеса дослідженого вентилятора призводить до зниження відносних розмірів зон малих швидкостей у втулки та на периферії і до зниження рівня нерівномірності потоку. Подальше зменшення рівня нерівномірності потоку за вентилятором можливо при використанні управління примежевим шаром в лопаткових вінцях - це завдання наступних досліджень. Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-046
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|