РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000749102<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Назаров О. І. 
Оцінка відносного зносу гальм транспортних засобів / О. І. Назаров, Є. М. Шпінда, В. А. Цибульський // Вісн. Харків. нац. техн. ун-ту сіл. госп-ва ім. П. Василенка. - 2019. - Вип. 205. - С. 306-319. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Розглянуто напрямки щодо зниження швидкості зношування фрикційних паргальмівних механізмів автомобілів для підвищення їх довговічності у процесі експлуатації, актуальним серед яких є відносна оцінка зносу однойменних тіл тертя з різною площею фрикційного контакту у тому ж габаритному об'ємі, що й оригінал. Застосування такого підходу надасть змогу знизити величину тиску на поверхнях тертя та швидкість зношування під час екстрених гальмувань транспортних машин. В основу поставлено задачу зниження зносу гальмівних механізмів у процесі експлуатації, за рахунок оптимізації профілю фрикційної накладки і ротора, які утворюють поверхню тертя. Мета досягається тим, що на поверхнях тертя спряжених деталей "ротор - накладка" застосовується не плоский, а спеціальний макропрофіль, за рахунок якого збільшується площа поверхонь тертя без зміни габаритних розмірів тіл тертя, що в кінцевому результаті призводить до зменшення тиску на поверхнях тертя, та, як наслідок, і зниження швидкості зносу. Як для дискових гальмівних механізмів-оригіналів, так і для барабанних гальм-оригіналів, ширина колодки, обмежена внутрішнім і зовнішнім радіусами, у першому випадку, та шириною внутрішньої поверхні тертя барабана - у другому, є незмінною. Але у разі застосування спеціального макропрофіля (криволінійного, трапеце-, торовидного та ін.) поверхонь тертя у таких гальмівних механізмах, зростає ширина фрикційного контакту. При цьому зменшується тиск на поверхнях спряжених деталей "ротор - накладка", який за рахунок більш повного прилягання поверхонь тертя створює умови для зменшення по величині та більш рівномірного розподілу температурного градієнта, що розподіляється по більшій площі фрикційного контакту, забезпечуючи більш стабільний коефіцієнт тертя ковзання. Це у кінцевому результаті призводить до підвищення стабільності функціонування гальм, особливо у разї циклічних гальмувань транспортних засобів, та зниження швидкості зношування поверхонь фрикційного контакту. Теоретичні дослідження представлено у вигляді діаграм відносного зносу та аналітичних залежностей, одержаних на основі теорії тертя І. В. Крагельського, які надають змогу оцінити можливу абсолютну та відносну величину зносу поверхонь тертя гальм транспортних засобів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61599 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського