РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000750907<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Вишнепольский Є. В. 
Визначення залишкових напружень в поверхневому шарі деталей газотурбінних двигунів / Є. В. Вишнепольский, Д. В. Павленко, М. В. Сидоренко, А. О. Писарський // Металознавство та оброб. металів. - 2020. - 26, № 3. - С. 69-75. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Представлено особливості визначення залишкових напружень за допомогою методу свердлення отворів малого діаметра з подальшою фіксацією деформації за допомогою тензометричних датчиків на тонкостінних складнопрофільних деталях газотурбінних двигунів. Відомо, що більшість деталей газотурбінних двигунів літальних апаратів є тонкостінними, мають складний профіль і змінний переріз у напрямі головних осей симетрії. При цьому, геометричні особливості деталей і специфіка технології їх виготовлення можуть призводити до формування нерівномірних високих залишкових напружень по поверхні і глибині залягання. Ці напруження разом з технологічними і конструктивними концентраторами напружень можуть призводити до передчасного виникнення і поширення тріщин втоми за відносно невисокого циклічного навантаженя. Тому визначення залишкових напружень за допомогою методу свердління малих отворів має великий потенціал для сучасного авіадвигунобудування. Виконано дослідження залишкових напружень і їх розподіл за глибиною на тонкостінних складнопрофільних поверхнях деталей з титанового сплаву, що зміцнені сталевими кульками в ультразвуковому полі. Використано тензометричний метод вимірювання деформацій після свердлення отворів. На підставі стандарту ASTM Standard Test Method Е837-08 розроблено та апробовано методику визначення залишкових напружень у поверхневому шарі тонкостінних складнопрофільних поверхонь деталей газотурбінних двигунів. Показано, що метод свердлення малих отворів має низку переваг перед методом пошарового видалення тонких шарів металу, який широко застосовується в авіаційній промисловості. Також встановлено, що на точність визначення величини напружень суттєво впливають такі фактори, як точність позиціювання свердла відносно площини деталі, що досліджують, її температура, фактична глибина свердлення на кожному кроці, час витримки на кожній глибині, тощо. Важливим є калібрування тензорозеток та тензопідсилювача. Апробація методу на деталях газотурбінних двигунів, що були попередньо піддані поверхневому пластичному деформуванню сталевими кульками в ультразвуковому полі або алмазним вигладжуванням показала, що він може бути використаний в авіадвигунобудуванні.


Індекс рубрикатора НБУВ: З363.3-04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14768 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського