РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000750980<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Oborskyi H. O. 
Information models and methods of the structural crises consequences overcoming in the educational space = Інформаційні моделі та методи усунення наслідків структурних криз в освітньому просторі / H. O. Oborskyi, O. S. Saveleva, I. I. Stanovska, I. A. Saukh // Herald of Advanced Inform. Technology. - 2020. - 3, № 3. - С. 185-198. - Бібліогр.: 50 назв. - англ.

Розроблено інформаційні моделі та запропоновано методи усунення наслідків глобальних структурних криз в освітньому просторі. Продовжено роботу щодо інформаційних технологій пошуку антикризових рішень (АКР) в управлінні складними динамічними системами. Мета роботи - підвищення ефективності (швидкодії, мінімізації витрат) АКР для усунення наслідків структурних криз у складних освітніх системах. Залежно від виду складного об'єкта, його початкової структури, глибини та серйозності пошкодження, тимчасових, фінансових та інших ресурсів, наявних у розпорядженні менеджера процесу відновлення складного об'єкта можливі 3 основних принципи побудови (оптимізації) цього процесу: перший принцип - одноразове проєктування та подальша заміна (трансформація) "пошкодженої" ділянки структури об'єкта, попередній вибір варіанта заміни по винагороді (цільової функції) на етапі проєктування; математичний метод, розроблений для такого підходу, - методи конвергенції та дивергенції; другий принцип - покрокове проєктування та дискретна заміна (трансформація) "пошкодженої" частини ділянки структури об'єкта з дискретним розрахунком винагороди (цільової функції) та коригуванням плану відновлення після кожної ділянки; математичний метод, розроблений для такого підходу, - метод перколяції функціональності; третій принцип - покрокове проєктування та дискретна заміна (трансформація) "пошкодженої" частини ділянки структури об'єкта з безперервним розрахунком винагороди (цільової функції) за нечіткими вихідними даними та постійним коригуванням плану відновлення; математичний метод, розроблений для такого підходу, - марковский процес прийняття рішень. На прикладі вищого навчального закладу запропоновано структурну антикризову модель освітнього процесу. На прикладі окремої навчальної дисципліни створено антикризову модель відновлюваного елемента освітнього процесу та розроблено метод швидкого відновлення такого елемента з мінімальними втратами для процесу в цілому. Як типовий елемент освітньої структури в вузі обрано лекцію. На прикладі системної зовнішньої кризи, яка виникла за пандемії, розроблено інформаційну технологію подолання такої кризи з оптимізацією АКР за допомогою конвергенції моделей. Запропоновано підсумкові параметри, які виконують роль цільових функцій при виборі оптимальних рішень криз. Проведено практичні випробування інформаційної технології пошуку АКР в управлінні динамічними складними системами у вищій освіті, зокрема, при підготовці та здійсненні антикризових заходів під час викладання планової дисципліни "Вища математика". Технологію використано при антикризовій перебудові навчального процесу під час карантину коронавируса. В результаті отримано наступні результати: взаємодія учасників освітнього процесу здійснювалася через засоби комунікації, вбудовані в систему управління навчанням (LMS), електронну пошту, месенджери (Viber, Telegram), конференції (MS Teams, ZOOM, Google Meet, Skype і ін. В дистанційному режимі згідно з Учбовим планом здійснено читання лекцій і виконання практичних занять у повному обсязі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в056 + Ч481.251

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101737 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського