Tolochko O. I. Field weakening control for induction motors based on copper and iron losses minimization = Мінімізація втрат в системі двозонного регулювання швидкості асинхронного двигуна / O. I. Tolochko, D. V. Kaluhin, S. Palis, S. V. Oshurko // Appl. Aspects of Inform. Technology. - 2020. - 3, № 2. - С. 44-57. - Бібліогр.: 20 назв. - англ.Проаналізовано види втрат в асинхронному двигуні (АСД), в результаті чого прийнято рішення мінімізувати найбільш суттєві з них: втрати в обмотках і втрати в магнітопроводі від вихрових струмів і гістерезису. Виведено рівняння для розрахунку значень потокозчеплення ротора та ортогональних складових струму статора у обертовій системі координат ротора в системі векторного керування АСД з умови мінімізації сумарних втрат в міді та сталі двигуна в статичному режимі. При висновку не врахований ефект насичення сталі. Визначено граничні значення електромагнітного моменту та швидкості, за яких регулювання потокозчеплення ротора здатне поліпшити енергетичні характеристики приводу, не входячи в зону насичення кривої намагнічування. Показано, що основною складністю при реалізації енергооптимального керування системою двозонного векторного керування швидкістю АСД є те, що потокозчеплення ротора керує не тільки енергетичними параметрами, але і регулюванням швидкості в другій зоні. Запропоновано структурну схему реалізації енергооптимального керування потокозчеплення в системі двозонного регулювання швидкості. Ідея полягає в перемиканні алгоритмів керування магнітним полем двигуна таким чином, щоб в пускогальмівних режимах потокозчеплення ротора змінювалося в функції завдання швидкості, а при роботі на сталій швидкості - в функції електромагнітного моменту. Виконано порівняльний аналіз типової та розробленої енергоефективної систем двозонного регулювання швидкістю методом математичного моделювання. Показано, що за однакових перехідних процесів електромагнітного моменту та швидкості в типовій системі ккд у сталих режимах у разі зменшення навантаження падає, а в запропонованій системі залишається незмінним. Зміна ккд у динамічних режимах відбувається за зміни потокозчеплення ротора. При енергооптимальному керуванні спостерігається деяке збільшення піків струму статора у разі різкої зміни навантаження, але за малих навантажень додаткове ослаблення поля призводить до зменшення напруги статора в сталому режимі, що призводить до зниження споживання електроенергії. Індекс рубрикатора НБУВ: З261.632-05
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101736 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|