РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000752532<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Щур І. З. 
Людино-машинне керування одновісним двоколісним персональним електричним транспортним засобом за умови лінійного руху / І. З. Щур, Т. Я. Дзьоба, П. Й. Голубовський // Electrical Power and Electromech. Systems. - 2019. - 1, № 1. - С. 74-84. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто новий вид персонального електричного транспортного засобу (ЕТЗ) - сегвей, чи гіроборд, у якому користувач під час керування рухом бере безпосередню участь у балансуванні свого положення відносно осі, що з'єднує два колеса з індивідуальними електроприводами. Такий ЕТЗ - складна людино-машинна система, робота якої залежить від команд людини та відповідної реакції системи автоматичного керування (САК) рухом. Тому для розроблення останньої необхідно знати як закономірності роботи електромеханічної системи цього ЕТЗ, так і навички керування, які набув користувач. На базі рівняння Лагранжа II роду розроблено математичну модель кінематики руху такого ЕТЗ у вигляді нелінійної системи взаємозв'язаних диференціальних рівнянь другого порядку. Як системи електроприводів коліс застосовано замкнені за струмами якоря синхронні машини з постійними магнітами, які керуються транзисторними інверторами напруги за положенням їх роторів відповідно до сигналів, отриманих від встановлених на колесах енкодерів. Завдання на електромагнітні моменти приводів коліс формують ПД-регулятори за сигналами від системи давачів - твердотільних гіроскопа та акселерометра, які надають змогу визначити кут нахилу тіла користувача. За розробленою функціональною схемою системи користувач - гіроборд у середовищі Matlab/Simulink створено імітаційну комп'ютерну модель, в яку входить розроблена математична модель кінематики руху гіроборда з користувачем. Ця модель імітує поведінку користувача, а також роботу САК електроприводами коліс. Визначено раціональні налаштування регуляторів моделі. У результаті проведеного комп'ютерного симулювання циклу руху гіроборда отримано низку осцилограм основних координат, що описують динаміку системи. Вони надали змогу зрозуміти закономірності взаємодії людини та машини та показали працездатність розроблених підходів до побудови системи керування гіробордом.


Індекс рубрикатора НБУВ: О364

Шифр НБУВ: Ж101838 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського