Fomin O. Determining the dynamic loading and strength of the bearing structure of a covered wagon when firing from it / O. Fomin, A. Lovska, V. Kudelya, I. Smyrnova // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2020. - № 4/7. - С. 33-41. - Бібліогр.: 29 назв. - англ.Проведено вдосконалення несучої конструкції (НК) критого вагона (КВ) для можливості ведення вогняної дії з нього ід час руху. Як прототип обрано КВ моделі 11 - 217. Для ведення вогняної дії у вертикальній площині запропоновано використання розсувного даху, який складається з ролетів, які пересуваються за допомогою пневматичного або гідравлічного приводу. Для розміщення військової техніки у КВ на його рамі передбачені опорні сектори. З метою визначення динамічної навантаженості КВ під час ведення вогняної дії проведено математичне моделювання. Розв'язок математичної моделі здійснено в програмному комплексі MathCad. Визначено залежність прискорень НК КВ від сили віддачі бойового устаткування, розміщеного на ньому. Встановлено, що для дотримання показників динаміки в межах допустимих ,бойове устаткування повинно мати максимальну віддачу під час пострілу близько 3,2 кН. Максимальні прискорення, які діють на НК КВ у вертикальній площині складають близько 6 м/с<^>2. У зонах взаємодії кузова з візками максимальні прискорення дорівнюють близько 9,5 м/с<^>2, а прискорення візків - 10 м/с<^>2. Для зменшення динамічної навантаженості НК КВ запропоновано використання в'язкого зв'язку між опорними секторами та рамою. Визначено залежність прискорень від коефіцієнта в'язкого опору між опорними секторами та НК вагона. Встановлено, що з урахуванням використання в'язкого зв'язку між опорними секторами та рамою є можливим знизити динамічну навантаженість вагона мінімум на 15 %. Визначено основні показники міцності НК КВ під час ведення вогняної дії. Отримано залежність максимальних еквівалентних напружень у НК КВ від сили віддачі бойового устаткування. Максимальні еквівалентні напруження за сили віддачі 3,2 кН виникають у консольній частині хребтової балки КВ і складають близько 300 МПа. Максимальні переміщення зафіксовано в зоні розміщення передніх упорів автозчепу та дорівнюють 2,9 мм. Максимальні деформації склали 6,98 x 10<^>-3. Проведено модальний аналіз НК КВ. Установлено, що значення власних частот коливань знаходяться в межах допустимих. Проведені дослідження сприятимуть створенню інноваційного рухомого складу для перевезення військової техніки та ведення вогняної дії під час руху. Індекс рубрикатора НБУВ: О244.2-02 + Ц80
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|