РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000752812<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ткаченко В. І. 
Система управління якістю: якість освіти, науки та клінічної практики в первинній медичній допомозі, законодавчо-нормативна база (лекція дистанційного навчання) / В. І. Ткаченко // Сімейна медицина. - 2020. - № 1/2. - С. 8-14. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Викладено сучасні дані щодо визначення та розвитку первинної медичної допомоги (ПМД) та підходів до управління її якості, щодо поняття і концепцій якості, описано концепцію якості А. Донабедіана і ВООЗ, якість структури процесу і результату ПМД, підходи до моніторингу та покращання якості, наведено нормативна бази і результати реформування ПМД в Україні з огляду їх впливу на якість ПМД. Мета роботи - надати основні поняття якості медичної допомоги і пояснити здійснення управління якістю медичною допомоги в процесі реформування системи охорони здоров'я в Україні. Здійснено системний огляд літератури і нормативних документів, власний досвід і спостереження. За визначенням ВООЗ, первинна медико-санітарна допомога - це комплекс лікувально-профілактичних послуг, що надаються на рівні місцевої громади зазвичай сімейними лікарями, патронажними медичними сестрами, персоналом місцевих амбулаторних установ або силами інших медичних працівників. Астанінською декларацією 2018 р. усі країни світу зобов'язалися спрямувати зусилля й державні інвестиції на покращання якості освіти, науки і клінічної практики ПМД задля забезпечення усіх пацієнтів доступом до найвищого можливого рівня здоров'я. Створення систем управління якістю медичної допомоги є одним з пріоритетних напрямків реформування охорони здоров'я, що визначає як поточні, так і стратегічні перспективи діяльності будь-якої медичної організації. За концепцією А. Донабедіана і ВООЗ, якість - це багатомірне поняття, що складається з багатьох компонентів - безпечність, результативність, своєчасність/оптимальність, ефективність/економічність, справедливість/рівноправність, пацієнт-орієнтованість. Крім того, якість розподіляється на три основні складові: якість структури, процесу і результату. Якість структури - це організаційні аспекти ПМД - кадрові та матеріально-технічні ресурси, правове забезпечення. Якість процесу - це фактично сама медична допомога, виконання лікувально-діагностичних процедур відповідно до протоколів і стандартів. Якість результату - це показники, які свідчать про те, що відбувається з хворим у процесі надання ПМД. Моніторинг якості ПМД здійснюється за допомогою індикаторів, які можуть бути розроблені і затверджені на державному або локальному рівнях. Покращання якості описується циклом Демінга Plan-Do-Check-Act. Під час опису даних понять зазначено нормативні документи з реформування ПМД в Україні, міжнародні директиви та опис впливу їх запровадження на якість ПМД в Україні. Заключення: враховуючи реформування системи охорони здоров'я України, рекомендації світової спільноти та перехід на ринкові відносини, лікарям загальної практики-сімейним лікарям слід ще засвоїти додаткову навичку з управління якістю медичною допомогою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)23К + Р35,3К

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22874 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського