Ананченко Ю. М. Бінарне заняття як форма реалізації міждисциплінарних зв'язків у процесі підготовки студентів в умовах закладу фахової передвищої освіти: з досвіду Машинобудівного коледжу Сумського державного університету / Ю. М. Ананченко, Н. К. Вороніна, Л. І. Скороходова // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - 3 (ч. 1). - С. 19-24. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Важливим завданням методичної та освітньої роботи викладачів закладів фахової передвищої освіти (ЗФПО) є поглиблення теоретичних основ навчання, які б забезпечували єдність навчання, виховання та розвитку особистості майбутнього фахівця й активізації його пізнавальної діяльності. Для цього варто урізноманітнювати форми, методи та засоби організації навчальних занять. У ході дослідження використано такі методи: теоретичні - аналіз наукових джерел; вивчення й узагальнення передового досвіду щодо застосування міждисциплінарних зв'язків (МДЗ) у межах освітнього процесу закладів фахової передвищої освіти на прикладі Машинобудівного коледжу Сумського державного університету. Розроблена система реалізації МДЗ у підготовці молодших спеціалістів в умовах ЗФПО є сукупністю таких компонентів: цільового, дієвого, діагностичного та результативного. У результаті педагогічного спостереження та опитування студентів і викладачів визначено позитивні та негативні риси бінарного заняття у процесі підготовки студентів в умовах ЗФПО. Застосування МДЗ розглянуто на прикладі бінарних занять з дисциплін "Вища математика" та "Економіка"; "Редагування навчальної та довідкової літератури" та "Вебтехнології", що вивчаються у ЗФПО. Ефективність бінарних занять залежить від: правильного виділення міждисциплінарних (міжпредметних) об'єктів за допомогою аналізу навчальних програм; раціонально організованої спільної роботи обох викладачів (вивчення літератури, взаємне консультування, складання спільного плану заняття, визначення глибини та об'єму розкриття навчального матеріалу, послідовності його вивчення, вибір методів і засобів навчання); узгодженості дій викладачів і студентів під час заняття. Бінарні заняття вимагають грунтовної підготовки як викладачів, так і здобувачів освіти - це ще одна причина щодо неможливості проводити їх часто. Але в той же час таке заняття проводиться не заради зовнішнього ефекту, а для систематизації знань, формування переконань через поєднання предметів і є важливим етапом у формуванні світогляду здобувача освіти, розвитку його мислення. Встановлено, що особливістю застосування МДЗ в умовах ЗФПО є врахування особливостей професійного процесу, послуговування інструментарієм однієї дисципліни для вирішення завдань іншої. Ефективною формою реалізації МДЗ є бінарне заняття. Як показує практика, бінарні заняття сприяють активізації пізнавальної діяльності студентів ЗФПО, активному, емоційному сприйняттю ними нових знань фахового спрямування, розвитку у здобувачів освіти творчого, самостійного, гнучкого мислення. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.211.5
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|