Ячменник М. М. Підготовка майбутнього вчителя української мови і літератури: інтеграція проєкту IREX "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність" / М. М. Ячменник // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - 3 (ч. 2). - С. 113-118. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Розглянуто інтегративний підхід реалізації проєкту IREX "Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність" у межах професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури. Доведено вияв потреби в підготовці вчителя української мови і літератури, який уміє працювати з медіатекстами, уміло здійснює відбір безпечної та критично осмисленої медіаінформації, створює медіатексти/медіапродукти, творчо використовує їх на уроках, у гуртковій роботі, зумовлений появою інфо-медійної компетентності у низці нормативно-правових документів, аналізом шкільних програм. Мета дослідження зумовила вибір взаємопов'язаних методів, зокрема - теоретичні: теоретичний аналіз наукової літератури та нормативних документів, синтез, порівняння, узагальнення та систематизація отриманих даних; емпіричні: педагогічне спостереження, аналіз досвіду роботи тощо. Здійснено огляд наукових напрацювань щодо понять грамотність, інфо-медійна грамотність, медіаграмотність. На прикладі дослідно-експериментальної роботи, яка здійснюється у Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка окреслено окремі аспекти підготовки майбутніх учителів української мови і літератури та інтеграції проєкту IREX "Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність" на трьох етапах: мотиваційний (1 курс - інтеграція змісту інфо-медійної грамотності у гурткову роботу); дослідницький (2 - 3 курс - уведення інформації про інфо-медійну грамотність у зміст мовних, методичних, спеціальних варіативних освітніх компонентів); інтегративний (4 курс - оволодіння культурою роботи з медіатекстами, створення власних медіатекстів/медіаосвітніх продуктів). Здійснено огляд інтегративного підходу до реалізації проєкту IREX "Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність" у межах професійної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури. Перспектива подальших досліджень вбачається в розробці сертифікованого курсу з медіаграмотності та критичного мислення для підготовки майбутніх учителів-словесників у межах реалізації проєкту IREX "Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність". Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|