Zinchenko S. M. Improving the accuracy and reliability of automatic vessel moution control system = Підвищення точності та надійності автоматичних систем керування рухом судна / S. M. Zinchenko, A. P. Ben, P. S. Nosov, I. S. Popovych, P. P. Mamenko, V. M. Mateichuk // Радіоелектроніка. Інформатика. Управління. - 2020. - № 2. - С. 183-195. - Бібліогр.: 16 назв. - англ.Розглянуті питання підвищення точності і надійності систем автоматичного керування рухом судна при значних відхиленнях вимірюваної сенсорами інформації у процесі маневрування судна та при відмовах сенсорів і виконуючих пристроїв. Об'єктом дослідження є процес автоматичного керування рухом судна при значних відхиленнях вимірюваної сенсорами інформації у процесі маневрування судна та при відмовах сенсорів і виконуючих пристроїв. Суб'єктом дослідження є метод і алгоритми підвищення точності і надійності систем автоматичного керування рухом судна при значних відхиленнях вимірюваної сенсорами інформації у процесі маневрування судна та при відмовах сенсорів і виконуючих пристроїв. Мета дослідження - розробка методу та алгоритмів підвищення точності і надійності систем автоматичного керування рухом судна при значних відхиленнях вимірюваної сенсорами інформації у процесі маневрування судна та при відмовах сенсорів і виконуючих пристроїв. Ця мета досягається за рахунок використання у бортовому контролері системи автоматичного керування рухом судна оцінювача параметрів вектору стану у каналі лінійного руху по даним вимірювання лінійної швидкості і переміщення; оцінювання параметрів вектору стану у каналі кутового руху по даним вимірювання кутової швидкості і переміщення, постійного контролю за достовірністю вимірюваної інформації шляхом її порівняння з отриманими оцінками параметрів вектору стану; коригування оцінок у каналі лінійного руху по виміряним сенсорами даним лінійної швидкості і лінійного переміщення, що пройшли перевірку; коригування оцінок у каналі кутового руху по виміряним сенсорами даним кутової швидкості і кутового переміщенні кутового положення), якщо його вимірювання відрізняються від оцінок на величину більшу допустимої, парирування відмови датчика у каналі кутового руху шляхом його відключення від оцінювача та подальшого оцінювання параметрів по інформації іншого датчика, що працює з ним у парі; формування відмови по управлінню у каналі лінійного руху (силової установки, автоматики або іншого виконуючого пристрою), якщо одночасно, або послідовно, через невеликий проміжок часу, зафіксована відмова обох датчиків (лінійної швидкості і лінійного переміщення), формування алярму про відмову управління у каналі лінійного руху; формування відмови по управлінню у каналі кутового руху (керма, приводів, інших виконуючих пристроїв), якщо одночасно або послідовно, через невеликий проміжок часу, зафіксовано відмову обох датчиків (кутової швидкості і кутового переміщення), формування алярму у каналі управління кутовим рухом. Даний метод та алгоритми дозволяють підвищити точність та надійність автоматичної системи керування рухом судна при значних відхиленнях вимірюваної сенсорами інформації у процесі маневрування та при відмовах сенсорів і виконуючих пристроїв. Висновки: результати проведеного математичного моделювання підтвердили працездатність та ефективність запропонованого методу і алгоритмів та дозволяють рекомендувати їх для практичного використання при розробці математичного забезпечення бортових контролерів систем автоматичного керування рухом суден, що працюють в умовах значних відхилень вимірюваної інформації у процесі маневрування та в умовах відмов сенсорів і виконуючих пристроїв. Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022-05
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16683 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|