РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000753657<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Темненко С. М. 
Поняття ринку в економічній теорії / С. М. Темненко // Наук.-техн. бюл. Держ. н.-д. контрол. ін-ту вет. препаратів та корм. добавок і Ін-ту біології тварин. - 2020. - Вип. 21, N 1. - С. 222-227. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано суть ринку як економічної категорії. Розглянуто трактування поняття "ринок" класиками економічної думки, а також сучасними вітчизняними та зарубіжними вченими. Прослідковано еволюцію наукових знань щодо глибини розуміння та різниці підходів до тлумачення даної економічної категорії. Ринок, як економічне явище сформувався як наслідок таких соціально-економічних процесів, як виробництво та обмін. У процесі формування економічно-самостійних суб'єктів господарювання відбувався перехід від прямого товарообміну до більш складних економічних відносин таких, як купівля-продаж. Взаємовідносини між продавцями та покупцями поступово ускладнювались та ставали багаторівневими. В економічній теорії з'являються поняття попиту та пропозиції та виникає основний постулат економічної теорії про "ринок", як головний механізм встановлення оптимальних економічних пропорцій між виробництвом та споживанням. З часом, розуміння "ринку" трансформувалось від вузького трактування як площадки, де відбувається купівля-продаж, до складного механізму, що регулює економічні відносини у процесі виробництва і розподілу ресурсів та суспільних благ. Аналіз сучасних публікацій показав, що сьогоднішній дискурс щодо природи "ринку" значно розширює семантику поняття. Зазначено щодо важливості тези про "ринок" як сферу реалізації людської свободи, та про людину - як центральний та найважливіший його суб'єкт. У зв'язку з чим, набуває нових аргументів одвічний спір економістів щодо свободи ринку та доцільності втручання держави у взаємовідносини продавців і покупців, виробників і споживачів. У роботі запропоновано більш лаконічне визначення ринку як економічного середовища, що виконує функцію координуючого механізму, де в умовах конкуренції відбувається взаємодія виробників, продавців і споживачів, на основі якої формується загальна рівновага цін.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72108 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського