Свиридюк О. В. Полікультурне виховання в сучасній шкільній освіті Канади : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. В. Свиридюк; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2017. - 19 c. - укp.Здійснено аналіз теоретичних засад полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади та запропоновано рекомендації щодо вирішення актуальної проблеми у середніх навчальних закладах України. Проналізовано стан дослідження проблеми полікультурного виховання в педагогічній теорії та виховній практиці. З'ясовано, що полікультурність і полікультурне виховання були предметом досліджень як зарубіжних так і вітчизняних науковців: серед яких виділено праці, які розкривають питання полікультурності, ідентичності, рівності прав і необхідності ведення політики полікультурності на федеральному та провінційних рівнях; праці науковців, які обгрунтовують теоретичні підходи до формування полікультурного виховання в шкільній освіті Канади; праці науковців, які розробляють методологічні засади полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади. Здійснено аналіз наукової літератури з питань полікультурного виховання, уточнено сутність понять "культура", "полікультурність" та "полікультурне виховання в шкільній освіті". Виявлено й охарактеризовано основні етапи розвитку полікультурного виховання в шкільній освіті Канади. З'ясовано чинники його актуалізації в XXI ст. Розкрито змістово-методичне забезпечення полікультурного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах Канади. З'ясовано, що в загальноосвітніх навчальних закладах Канади проблема полікультурного виховання пронизує зміст навчальних програм усіх шкільних дисциплін. Обгрунтовано ефективність використання педагогами у процесі полікультурного виховання інтерактивних методів виховання та навчання, які сприяють активній та ефективній взаємодії в класі з представниками різних культур. Проведено моніторинг основних тенденцій та сучасного стану полікультурного виховання учнів у середніх навчальних закладах України. Проаналізовано обливості підготовки вчителів до полікультурного виховання учнів у школах Канади. Зазначено, що аналіз програм шкільних предметів показав, що полікультурне виховання включається у зміст окремих предметів. Однак, не в усіх програмах прослідковується полікультурна спрямованість. Проведено моніторинг стану полікультурного виховання в шкільній освіті України, який засвідчив сформовані патріотичні почуття, знання власної ідентичності, проте помітно, що знання інших країн, народів не є на належному рівні. Розроблено рекомендації для застосування канадського досвіду полікультурного виховання в навчально-виховному процесі вітчизняних шкіл. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.25(7КАН)
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА431482 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|