Босенко А. І. Методичні засади розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи у процесі занять фізичним вихованням : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / А. І. Босенко; Чернігів. нац. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. - Чернігів, 2017. - 43 c. - укp.Досліджено теоретико-методичні засади розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи у процесі фізичного виховання та визначено перспективи впровадження у підготовку сучасних вчителів фізичного виховання, фізичної культури і основ здоров'я у вищих навчальних закладах. Визначено сутність феномену розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи в процесі фізичного виховання, виявлено чинники впливу, вікові та гендерні особливості. Зазначено, що розвиток адаптаційних можливостей учнів основної школи - процес біологічних і психологічних змін під впливом фізичного виховання, який сприяє зміцненню індивідуального здоров'я, охоплює період онтогенезу від 10-ти до 17-ти років. Окреслено методологічні орієнтири, методичні підходи і принципи, обгрунтовано методики діагностики розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи для раціональної побудови процесу фізичного виховання та здійснення системного аналізу проблеми ''спорт - здоров'я - довголіття'' у розвитку адаптаційних можливостей спортсменів-юніорів - учнів основної школи, критерії та показники розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи. Визначено педагогічні умови, розроблено модель і науково-методичне забезпечення розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи у процесі фізичного виховання. Здійснено експериментальне дослідження й системний моніторинг складових розвитку адаптаційних можливостей і рівня здоров'я учнів основної школи у процесі фізичного виховання, проведено поетапне дослідження застосування методик комплексної оцінки розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи в процесі фізичного виховання та визначено перспективи їх впровадження у підготовку сучасного вчителя фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Проведено педагогічний експеримент, за результатами якого встановлено позитивну динаміку сформованості готовності майбутніх учителів фізичного виховання, фізичної культури і основ здоров'я до використання методик комплексної оцінки розвитку адаптаційних можливостей учнів основної школи в практичній педагогічній діяльності, підтверджено ефективність впровадження моделі. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА431860 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|