Чорна О. М. Психологічні засади розвитку фантазії у молодших школярів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. М. Чорна; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих ім. І. Зязюна. - Київ, 2020. - 22 c. - укp.Розкрито психологічний зміст поняття ''фантазія молодшого школяра'', визначено психологічні особливості розвитку фантазії молодших школярів у процесі навчальної діяльності. Емпіричним шляхом досліджено динаміку розвитку фантазії у молодших школярів, а також виявлено зв'язок фантазії з індивідуально-психологічними особливостями учнів. З'ясовано гендерні відмінності у створенні образів фантазії молодшими школярами, розкрито особливості використання ними прийомів фантазування. Виявлено, що розвиток фантазії молодших школярів визначається взаємодією низки чинників: зовнішніх (особливості сімейного виховання, характер і система шкільного навчання) та внутрішніх (вікові, гендерні й індивідуально-психологічні особливості особистості (інтелект, самооцінка і рівень домагань, рівень суб'єктивного контролю, інтроверсія-екстраверсія, емоційна лабільність - емоційна стабільність, тип темпераменту, психофізіологічна міжпівкульна робота мозку)) та забезпечується необхідними психолого-педагогічними умовами. Створено психологічну модель, обгрунтовано, розроблено й апробовано психолого-педагогічну програму розвитку фантазії у молодших школярів в освітньому процесі початкової школи, доведено її доцільність та ефективність. Запропоновано методичні рекомендації вчителям, шкільним психологам, батькам щодо розвитку фантазії у молодших школярів. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.1-514 + Ю983.514.02 + Ю984.402.1-514
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА444686 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|