Лісова Н. І. Теоретико-методичні основи державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.06 / Н. І. Лісова; Черкас. нац. ун-т ім. Богдана Хмельницького. - Черкаси, 2020. - 40 c. - укp.Розглянуто державно-громадське управління розвитком загальної середньої освіти на світоглядних основах постмодерністської методології, системології та синергетики, теорії дитино(людино)центризму, герменевтики та філософії управління. Досліджено розвиток шкільної освіти, визначено ідеї, цінності освітнього процесу в ході проведення реформ у різні історичні періоди. Визначено в авторській інтерпретації сутність поняття ''державно-громадське управління розвитком загальної середньої освіти'' як процес, який має початок і кінець (триває певний проміжок часу), може видозмінювати форму залежно від світоглядно-філософських засад; його структура включає державний і громадський складники, діяльність яких базується на довірчо-партнерській взаємодії, відкритому діа(полі)лозі та які здатні забезпечити співпрацю суб'єктів державного управління, самоврядування та громадськості щодо розвитку загальної середньої освіти в межах законодавчо визначених повноважень і власних суспільно значущих концептуальних інноваційних бачень та ініціатив. Охарактеризовано особливості малих міст і форми управління розвитком загальної середньої освіти в них (містах обласного та районного значення, міських об'єднаних територіальних громадах). Розроблено й обгрунтовано концептуальну модель системи державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти в малих містах України, в основу якої покладено один із принципів системології - принцип множинності моделей, що включає декілька субмоделей, а саме: субмодель учня-Людини, гідного довіри; субмодель інноваційного розвитку тринарної соціокультурної системи дитина - школа - громада у соціокультурному просторі малого міста, що має три вектори інноваційного розвитку через етапи її реалізації. Проаналізовано соціально-педагогічні умови та механізми державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти в містах обласного підпорядкування, районного значення та міських об'єднаних територіальних громад у взаємодії з громадами. Розглянуто процес формування освітньої політики і впровадження її в малих містах, запропоновано структуру побудови такої політики на місцевому рівні. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к2 + Ч34(4УКР)3
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА444860 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|