Тимошенко В. І. Аналіз роботи керуючих реактивних двигунів верхнього ступеня PH "Циклон-4М" при запусках та зупинках маршового двигуна / В. І. Тимошенко, Ю. В. Книшенко, В. М. Дураченко, С. Ю. Асмоловський // Техн. механіка. - 2020. - № 2. - С. 22-35. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Мета роботи - дослідження впливу збурень від запусків і зупинок маршового двигуна багаторазового вмикання на роботу керуючих реактивних двигунів при їх безперервних і імпульсних режимах роботи з урахуванням об'єднання паливних магістралей цих установок. Відмова від традиційного живлення керуючих двигунів з автономних баків дозволяє збільшити масу виведеного корисного вантажу за рахунок виключення газової витіснювальної системи і забезпечує більш повне використання бортових запасів палива. У числі основних завдань системи керуючих двигунів як виконавчих органів системи керування польотом верхнього ступеня ракети-носія: керування за креном, тангажем та рисканням при різних режимах роботи маршового двигуна, прискорення ступеня перед повторними запусками маршового двигуна, відведення ступеня на орбіту утилізації з виробітком залишків палива. Наявність гідравлічного зв'язку паливних магістралей керуючих двигунів і маршового двигуна призводить до появи на входах до керуючих двигунів збурень тиску компонентів палива при запусках/зупинках маршового двигуна у вигляді провалів і кидків тиску повинні бути додатково відпрацьовані системою керування рухом ступеня ракети. Для дослідження роботи керуючих двигунів в умовах збурень від маршового двигуна використано розроблену авторами комплексну математична модель, що описує рух компонентів палива в магістралях живлення, в паливних електрокерованих клапанах і камерах згоряння керуючих двигунів. При проведенні розрахунків використано часові залежності збурень, що отримані при комплексних наземних випробуваннях верхнього ступеня ракети-носія "Циклон-4М". Результати розрахунків для найбільш напружених комбінацій роботи керуючих двигунів в умовах збурень при запусках і зупинках маршового двигуна показують, що зміни тяги керуючих двигунів знаходяться в межах, що відповідають вимогам технічного завдання на розробку керуючих двигунів у складі рідинно-реактивної системи. Індекс рубрикатора НБУВ: О651.11-048
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж16745 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|