РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000761183<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Strelnykov H. O. 
Increasing the efficiency of the interceptor thrust vector control system of rocket engine = Підвищення ефективності інтерцепторної системи керування напрямком вектора тяги ракетного двигуна / H. O. Strelnykov, O. L. Tokareva, O. D. Ihnatiev, N. S. Pryadko, K. V. Ternova // Техн. механіка. - 2020. - № 4. - С. 13-28. - Бібліогр.: 14 назв. - англ.

Досліджено статичні та динамічні характеристики газодинамічної (інтерцепторної) підсистеми комбінованої системи керування вектором тяти і визначено шляхи підвищення її ефективності. Комбінована система керування включає в себе механічну і газодинамічну підсистеми. Газодинамічне регулювання вектора тяги є найбільш важливою і надійною підсистемою комбінованої системи керування. Розглянуто варіант збурення надзвукового потоку установкою твердої перешкоди (інтерцептору) в середній частині сопла ракетного двигуна. Важливою перевагою такого способу газодинамічного керування вектором тяги ракетного двигуна є практична відсутність втрат його питомого імпульсу на керування вектором тяги внаслідок відсутності витрати робочого тіла на створення керуючого зусилля. Інжекція через інтерцептори захищає його від впливу соплового надзвукового потоку і створює додаткове бічне зусилля. До теперішнього часу не досліджено питання про оптимальне для створення керуючого зусилля місцезнаходження масопідводу по висоті інтерцептору і динамічні характеристики такої системи. Мета роботи - пошук оптимального положення отвору масопідводу робочого тіла через інтерцептори для одержання максимальної добавки керуючого зусилля і визначення впливу передавальних функцій елементів інтерцепторної системи на характеристики перехідного процесу за створення керуючого зусилля. Під час дослідження статичних характеристик збурення надзвукового потоку газу в соплі інтерцептором зі вдувом через нього вторинного робочого тіла одержано практичний висновок про найбільш зручне розташування отвору вдуву у верхній частині інтерцептору з точки зору ефективності керування вектором тяги і захисту інтерцептору. Одержано перехідну функцію процесу інтерцепторного регулювання напряму вектора тяги рідинного ракетного двигуна з урахуванням створення додаткового керуючого зусилля вприскуванням рідкого компонента палива. Встановлено, що втрата стійкості функціонування інтерцепторного вузла з вприскуванням залежить від перехідного процесу клапану, що регулює витрату робочого тіла на вприскування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О651-014

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16745 Пошук видання у каталогах НБУВ 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського