Прохоренко А. О. Вибір та обгрунтування схеми наддуву дизеля авіаційного призначення / А. О. Прохоренко, С. С. Кравченко, О. В. Грицюк, А. П. Кузьменко // Авіац.-косм. техніка і технологія. - 2021. - № 1. - С. 75-83. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Наведено обгрунтування раціональної схеми системи наддуву авіаційного дизеля (АД) ХАДІ-100А для забезпечення його висотності з точки зору найменших втрат ефективної потужності двигуна. Запропоновано методику оцінки втрати потужності АД залежно від висоти польоту. Розглянуто 3 варіанти схеми системи наддуву: з одним вільним турбокомпресором; паралельним приводним компресором і вільним турбокомпресором; послідовним приводним компресором і вільним турбокомпресором. В результаті виконання розрахункового дослідження показано, що у випадку застосування одного вільного турбокомпресора на висоті h >> 1500 м нормальний робочий процес дизеля реалізований бути не може, оскільки при цьому коефіцієнт надлишку повітря (КНП) падає нижче критичної для дизеля величини <$E alpha~<<~1,4>. Навіть за умови підтримки постійного КНП ефективна потужність двигуна, з одним вільним турбокомпресором, зі збільшенням висоти польоту падає приблизно на 6 - 11 кВт на кожні 1000 м. У схемах із приводним компресором якість паливо-повітряної суміші з висотою змінюватися не буде, а втрати потужності на їх привід порівняно незначні - в межах 1 - 2 кВт на 1000 м висоти підйому та можуть бути компенсовані збільшенням циклової подачі палива без втрати якості робочого процесу. В результаті проведення розрахункового дослідження зроблено висновок, що найбільш раціональною з точки зору найменших витрат потужності є схема з послідовним приводним компресором і вільним турбокомпресором, витрата потужності на привід компресора на висоті 5000 м на 1,4 кВт менше, ніж у схемі з паралельним приводним компресором і становить максимальну величину 8,5 кВт. Запропоновано використання електроприводного компресора, оскільки в такому випадку агрегат отримує гнучкість керування для вибору оптимального режиму роботи та є можливість використання альтернативних приводному електро-генератору джерел енергії (сонячні батареї, акумулятори, термоелектрогенератори та ін.). Індекс рубрикатора НБУВ: О551.54-04
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|