РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000763235<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Риженко Л. М. 
Дискурсивні конструкції контенту українських ЗМІ про націю та її ворогів / Л. М. Риженко // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2020. - № 1. - С. 21-27. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проблема контентного наповнення українських засобів масової інформації тісно пов'язана з питанням національної ідентичності українців. Різнополярність масмедіа, які працюють в інформаційному просторі України, породжує різні сучасні міфи та витягає привиди минулого, які не лише асоціюються з навіюванням страхів, а й інтерпретуються залежно від заангажованості конкретного ЗМІ. Розглянуто прийоми маніпулювання аудиторією за допомогою міфологем, пов'язаних з питаннями національної ідентичності українців. Мета роботи - розкрити ключові характеристики міфологем, які розповсюджуються засобами масової інформації та пов'язані з національною ідентичністю українців. Під час дослідження застосовано аналітичний та історичний методи, а також метод контент-аналізу. Контент сучасного українського масмедійного поля побудовано на декількох цілком протилежних наративах. Перший наратив: в усьому винні представники попередньої влади, представники ж влади поточної є взірцем доброчесності та порядності. Люди задоволені новою владою, а коливання рівня довіри до її представників є тимчасовим явищем, яке рясно підігрівається засобами масової інформації саме попередньої влади. Другий наратив: Україна - це держава, занурена в термінальну кризу. У цьому контексті дуже цікаво прослідкувати за тим, якого структурного ідеологічного принципу дотримуються ті чи інші українські масмедіа. Великий розрив понять і контекстів спостерігаємо під час аргументації необхідності артикулювати чіткі наміри об'єднати суспільство в єдине ціле, суспільство для людей, де засоби масової інформації мають бути простим "спостерігачем-учасником". Це примарно, адже за своїм основним призначенням масмедіа не обслуговують, а формують суспільний порядок денний. Отже, спостережено принципову концептуалізацію Української держави та Української нації в межах загального дискурсу українських масмедіа. Практична діяльність засобів масової інформації, медіапрактика країни мають відчувати себе чітко ідентифікованими з українським дискурсом, мають бути залученими до вироблення такого національного продукту, який призводить до об'єднання суспільства. При цьому висвітлення ідей української соборності, української величі, української єдності не мають переходити межу здорового глузду, перетворюватись на ідеологеми. Реальна контентна практика не повинна перетворюватись на ілюзії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч620.10 + Ф3(4УКР)16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського