Скворцова Н. М. Специфіка жанрової репрезентації плачу у творчості композиторів другої половини XIX - початку XXI століть : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Н. М. Скворцова; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2018. - 18 c. - укp.Присвячено дослідженню специфіки функціонування плачу в різних історичних, національно-ментальних і культурних контекстах: фольклорному - професійному, архаїчному - сучасному, українському - російському, літературному - музичному. Досліджено найяскравіші типи аутентичних голосінь у межах самостійно розробленої жанрової типології; здійснено компаративне дослідження етнічних моделей голосіння в українській та російській фольклорних традиціях; визначено основні етапи адаптації жанру до умов професійної музики і розкрито специфіку інтонаційно-драматургічного відтворення плачу в різні історичні періоди; систематизовано жанрові типи плачу, представлені у композиторській творчості; введено базове для дисертаційного дослідження поняття "жанрове амплуа" плачу; досліджено специфіку художньої репрезентації плачу у творчості українських і російських композиторів; узагальнено пріоритетні драматургічно-стильові тенденції композиторської інтерпретації плачового жанру в умовах української музичної культури. Уперше в українському музикознавстві представлено системне дослідження жанру плачу у типологічному, жанрово-інтонаційному та драматургічному аспектах, що дає змогу визначити його як одну з найвпливовіших жанрово-смислових домінант зазначеного часу. Індекс рубрикатора НБУВ: Щ318.9 + Щ310.3
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА435540 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|