Костиря О. В. Роль Міжнародної морської організації в кодифікації міжнародного морського права / О. В. Костиря // Держава та регіони. Сер. Право. - 2020. - № 4. - С. 95-100. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.У своїй роботі ІМО виконує такі функції: вживає дієвих заходів щодо забезпечення безпеки та охорони життя на морі, включаючи заходи, націлені на запобігання піратським нападам на екіпажі й судна; на міжнародному рівні розробляє і встановлює стандарти і правила, які стосуються: проектування, будівництва, обладнання, формування екіпажів, експлуатації та утилізації морських суден; морської освіти і професійної підготовки; розвитку морської інфраструктури; інноваційних технологій і передових практик; управління морськими перевезеннями для забезпечення безпеки, екологічності та енергоефективності світового судноплавства; є форумом, на якому відбувається процес взаємообміну інформацією між представниками держав-членів і зацікавленими сторонами з усіх питань, що мають відношення до торгового судноплавства і морських перевезень; просуває сталий розвиток судноплавної і морської галузі, що є одним із пріоритетних напрямів роботи Організації на найближчі роки. Найбільший авторитет і вплив на стан безпеки Морського судноплавства має Міжнародна морська організація (ІМО), яка діє як спеціалізований орган ООН з 1958 р. У березні 1948 р. в Женеві на міжнародній конференції, що проводиться за ініціативою ООН, було прийнято Конвенцію, яка послугувала підставою для офіційної установи Міжурядової морської консультативної організації (ІМКО). Документ почав діяти 17 березня 1958 р. У Конвенції про Міжнародну морську організацію 1948 р. в редакції 1982 р. в статті 1 в пункті а вказано, що цілями організації є: забезпечення механізму для співробітництва урядів у сфері урядового регулювання і заходів, які стосуються всякого роду технічних питань щодо міжнародного торговельного судноплавства; заохочення і сприяння прийняттю всіма країнами високих, практично можливих норм у питаннях, що стосуються безпеки на морі, ефективності судноплавства, запобігання забрудненню із суден морського середовища і боротьби з ним; розгляд адміністративних і правових питань. Документи, розроблені під егідою ІМО, мають такий порядок: Конвенції - тобто міждержавні угоди з питань безпеки або інших питань, які зобов'язують Договірні уряди застосовувати їх положення на своїх національних судах і надавати свої судна для перевірки інспекційним органам інших держав і учасників угоди. Кодекси - обов'язкові документи, що доповнюють положення конвенцій і описують конкретну вимогу до техніки, технології, управління. Резолюції - оперативні документи ІМО, що містять важливу інформацію, доповнюють або змінюють будь-які положення. Циркуляр - важлива для безпеки інформація, яку необхідно повідомити зацікавленим країнам. Міжнародна морська організація як спеціалізований орган ООН відіграє провідну роль у кодифікації та прогресивному розвитку морського права. Це стосується передусім безпеки мореплавання, а також захисту навколишнього середовища (Солас-74, МАРПОЛ 73/78, конвенція про Вантажну марку та інші). Однак ІМО не залишає поза своєю увагою і такі питання, як сприяння міжнародному морському судноплавству, протидія піратству і тероризму, незаконна міграція, нелегальне перевезення контрабанди і наркотиків на морських суднах. Новим напрямом роботи Міжнародної морської організації є інформаційна безпека судноплавної галузі та діяльність ІМО в інтересах сталого розвитку. Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.52(4/8)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23244/пр. Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|