РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000772029<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Черноіваненко А. Д. 
Академічне музично-інструментальне мистецтво як предмет музикознавчої системології : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.03 / А. Д. Черноіваненко; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2021. - 40 c. - укp.

Досліджено музично-інструментальне мистецтво як специфічний системний феномен, який здатний інспірувати музичні звукосмислові й ідеально-концептуальні інтенції. Проведено системний аналіз виникнення, функціонування та самозростання феномену музичного інструменталізму від витоків до "вибуху" автономізації, з накресленням векторів подальшого розвитку та саморозвитку. Впроваджено концепцію "немиттєвого інсайту" щодо виокремлення (автономізації) музичного інструменталізму в самостійну сферу творчості, що фіксується за часів бароко. Ключовою ознакою самодостатності нової системи - музично-інструментального мистецтва - стали її специфічні мовно-мисленнєві напрацювання: фактурні кліше; артикуляційно-динамічні засоби; схильність до віртуозно-моторних, чітких ритмічних і кантиленно-співучих втілень; чисто інструментальні жанрово-стилістичні та композиційні форми (сюїта, соната, симфонія, концерт) і принципи мислення (сонатність, симфонізм, сюїтність, концертність і т.п.); формування специфічного музично-інструментального мислення, здатного втілювати "великі" концептуальні ідеї, співвідносні з філософськими концепціями, а також - постійно нарощувати усі вказані речові й ідеаційні потенції і транслювати їх до сучасних технік музичної композиції, до вокального мистецтва, до інших видів мистецтв, філософії, природничих і точних наук і т.п. Здійснено музикознавчі дефініції кола основних категорій - компонентів системи "музично-інструментальне мистецтво" (музичний інструмент, музичний інструменталізм та ін.). До наукового обігу введено та диференційовано такі поняття, як "музично-інструментальна мова", "музично-інструментальне мислення", "музично-інструментальний стиль", "комплементарний музичний інструмент", д.і. Простежено історичний шлях і джерела утворення специфічної мовно-інструментальної системи як ключового чинника функціонування музично-інструментального мистецтва. Виявлено музичні, позамузичні, інструментально-музичні витоки формування та розвитку специфічного "мислення на інструменті" та "мислення інструментом". Визначено інструментальне коріння формування найважливіших жанрових форм музичного мистецтва. Досліджено роль музичного інструменталізму у ствердженні гомофонної мисленнєвої парадигми музики. Виявлено співвідносність віртуозних, кантиленних і фактурних властивостей музичного інструменталізму з основними культурно-філософськими та музично-мовними універсаліями. Доведено логіку модернізації народних інструментів (передусім, баяна) як одного з чинників функціонування системи музично-інструментального мистецтва сучасності. Враховуючи практичну невичерпність музично-інструментального потенціалу щодо власних, запозичених і синтезованих мовних засобів, дана система знаходиться не на початку, але і не наприкінці свого творчого шляху.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315-73(0)4/6-06 + Ю945.441-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449527 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського