Костик Є. П. Видавнича кооперація як каталізатор формування національного ринку книжкової продукції в умовах НЕПу (теоретичний аспект до вивчення проблем економічної історії) / Є. П. Костик // Екон. вісн. ун-ту/Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. - 2021. - Вип. 48. - С. 164-181. - Бібліогр.: 72 назв. - укp.Предмет дослідження - роль і місце кооперативних видавництв у формуванні внутрішнього споживчого ринку книжкової продукції та наукова оцінка організаційно-видавничої і торгівельної діяльності видавничої кооперації в контексті проведення Нової економічної політики (НЕПу). Мета роботи - дослідження ролі і місця кооперативних видавництв у формуванні внутрішнього споживчого ринку книжкової продукції та, через призму вивчення проблем економічної історії, дати наукову оцінку організаційно-видавничої і торгівельної діяльності видавничої кооперації періоду НЕПу. Методи дослідження. Усі компоненти дослідження базуються на основних принципах - науковості, історизму, об'єктивності, системності, розвитку, пріоритету конкретної істини, плюралізму, а також методах пізнання соціально-економічних процесів суспільного розвитку - аналізу, синтезу, проблемно-хронологічному, порівняльно-аналітичному, археографічному, ретроспективному, статистичному, системного та комплексного підходу. Методологія проведення роботи. У процесі дослідження означеної проблематики були взяті за основу основні положення: економічної історії та історії економічної думки, праці вітчизняних та зарубіжних учених і практиків в означеній сфері. Результати роботи. У контексті означеної проблематики дослідено роль і місце кооперативних видавництв у формуванні внутрішнього споживчого ринку книжкової продукції та, через призму вивчення проблем економічної історії, дали наукову оцінку організаційно-видавничої і торговельної діяльності видавничої кооперації періоду НЕПу. Результати дослідження можуть бути застосовані у сфері вивчення проблем економічної історії та історії економічної думки, історії видавничої галузі. Висновки: отже, кооперативні видавництва були товариствами підприємницького типу, організаційно й функціонально належали до кооперативних товариств, а з іншого боку - були громадськими об'єднаннями з редакційними, виробничо-господарськими і соціокультурними функціями. Дослідивши діяльність кооперативних видавництв, можна констатувати, що саме вони посідали вагоме місце в поширенні й друкові різної літератури: соціально-економічної, суспільно-політичної, сільськогосподарської, художньої, книг для дітей, підручників, природничої, військової. Споживачами книжкової продукції кооперативних видавництв були найрізноманітніші соціально-професійні групи населення: робітники, селяни, службовці, жінки, молодь, військові, діти. Розповсюджуючи літературу в країні, де майже дві третини населення було неписьменним, видавництва сприяли повноцінній діяльності освітніх закладів, підвищенню інтелектуального й духовного рівня суспільства, створювали умови для розвитку науки, мистецтва, культури та освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)497.6
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73720 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|