Болілий В. О. Організація тренінгу з вивчення методів та засобів дистанційного навчання для викладачів університету / В. О. Болілий, В. В. Матяш, О. В. Рєзіна // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр.. - 2020. - Вип. 1. - С. 7-19. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Описано впровадження моделі підвищення кваліфікації викладачів як тренінг з вивчення методів і засобів дистанційного навчання в Центральноукраїнському державному педагогічному університеті. На етапі проектування тренінгу проаналізовано дослідження вітчизняних і зарубіжних авторів, що стосуються проблем організації дистанційного навчання, формування у викладачів необхідних компетентностей, написання програм навчання дорослих, упровадження принципів інтерактивного навчання, створення персонального навчального середовища. Окреслено проблеми, які виникали під час попередніх невдалих спроб запровадити дистанційне навчання в закладі, та намічено шляхи розв'язання їх, зокрема, запропоновано до групи тренерів запросити викладачів, які є тренерами програми Intel "Навчання для майбутнього" і мають досвід викладання дорослим. Завчасно підготувлено та затверджено повний пакет нормативних документів і навчально-методичний комплекс для тренінгу. Ретельно добирали учасників першого тренінгу (вони повинні були мати високий рівень зацікавленості). Результатом тримісячної підготовки став успішний перший тренінг "Розробка дистанційних курсів засобами Вікі-КДПУ, Хмарка-КДПУ і Moodle-КДПУ" у січні 2015 р., що був розрахований на 108 год. і 10 робочих днів (10 модулів). Під час навчання учасники розробляли 2 дистанційні електронні курси. Один курс розроблявся засобами Вікі-КДПУ і Хмарка-КДПУ, другий - засобами Moodle-КДПУ. Зазначено цілі тренінгу та продемонстровано зміст навчання, що включає теоретичні та практичні аспекти; до кожного змістового модуля визначено теми занять і кількість відведених для них годин. Доведено, що складники інформаційної інфраструктури, яка сформована в Центральноукраїському педуніверситеті, зокрема Вікі-сайт, хмарне сховище та система управління навчанням Moodle, є ефективними засобами організації дистанційного навчання. За описаною схемою проведено 9 тренінгів по дві групи. Загальний відсоток учасників, які виконали 85 % завдань й отримали сертифікат - 99 %. Забезпеченість освітнього процесу в університеті електронними навчальними курсами зросла з 12 % у 2014 р. до 89 % у 2017 р. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч484(4УКР)78 + Ч481.290
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|