Студінський В. А. Економічні та організаційні засади удосконалення діяльності педагога в системі професійної (професійно-технічної) освіти України / В. А. Студінський, Т. П. Щипська // Екон. вісн. ун-ту/Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. - 2021. - Вип. 49. - С. 36-41. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.Постановка проблеми. Сучасні умови прискореного інтелектуального, наукового, виробничого розвитку, яке відбувається в умовах поглибленої економічної інтеграції та глобалізації суспільних відносин. Навіть в умовах світової пандемії Covid-19 такі процеси не пригальмувалися, проте перейшли в інші форми в системі діджиталізації інтеграційно-глобальних динамік. За таких умов постають нові питання, виклики та завдання перед системою професійної підготовки кадрів в усіх сферах життєдіяльності людства. Професійна школа України теж отримує відповідні сигнали в процесі свого функціонування. Головною фігурою у підготовці кваліфікованих працівників у всіх галузях економіки є педагог професійної школи. Саме на ньому загострюються всі стратегічні завдання професійної школи, які він повинен втілювати у реальну практику підготовки фахівця. В такому процесі важливими є організаційні та економічні складові. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дана проблематика безпосередньо або опосередковано розглядається у дослідженнях, які так чи інакше стосуються проблем розвитку професійної освіти як у окремих навчальних закладах, країнах, в межах певних цивілізаційних вимірів, континентальному та у світовому просторах. При висвітленні відповідної проблематики можна звернути увагу на праці як вітчизняних, так і зарубіжних дослідників. Зокрема, це стосується праць К. Гнездилової, Н. Махині, В. Сидоренко, Г. Студінської, О. Шевчук, Т. Щипської та інших. Мета роботи - визначення економічних та організаційних засад діяльності педагога професійної школи та удосконалення системи педагогічної роботи у фаховій в школі в розрізі сучасних реформувань національної освітньої системи. Виконання даного дослідження базується на наступних засадах: концептуальність, що дозволяє отримати інтегровані результати; аналітичності, що дає змогу провести комплексне дослідження проблематики і визначити окремі її компоненти; дискусійності, що дозволяє допуск різних поглядів на дану проблематику. Результати дослідження. Педагог у даній системі розглядається як ключова фігура системи надання освітніх і професійних послуг у сфері підготовки фахівців робітничих спеціальностей. Важливим аспектом у цьому є процес організації діяльності педагога у професійній школі. Головними засадами такого організаційно-економічного механізму можуть бути як чітке визначення стратегічних завдань професійної (професійно-технічної) освіти країни, окремого навчального закладу, які визначають професійну діяльність педагога. Висновки: діяльність педагога в системі професійної (професійно- технічної) освіти України визначається стратегічними напрямками загальної національної політики в сфері підготовки кадрів для вітчизняної економіки, а також визначеними пріоритетами діяльності окремого навчального закладу. Важливість організаційно-економічної системи полягає в тому, що вона забезпечує фактичне функціонування освітніх стратегічних напрямків у підготовці професійних кадрів та стимулює працю безпосереднього виконавця - педагога професійної (професійно-технічної) освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч471.42 + У9(4УКР)497
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73720 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|