РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000775727<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Стенін О. А. 
Оптимальне демпфування відхилень кутових швидкостей осесиметричного космічного літального апарата / О. А. Стенін, В. П. Пасько, І. Г. Дроздович, М. О. Солдатова // Косм. наука і технологія. - 2021. - 27, № 4. - С. 21-31. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто задачу оптимального за витратами палива демпфування раптових відхилень кутових швидкостей вісесиметричного космічного літального апарата (КЛА) з постійною швидкістю обертання навколо головної вісі симетрії. Таке припущення має певне практичне значення і може бути зумовлене створенням на КЛА штучної гравітації. Ідея штучної гравітації за рахунок обертання вісесиметричного циліндричного КЛА грунтується на принципі еквівалентності сили гравітації і сили інерції. Актуальність задачі оптимізації витрат палива зумовлена наявністю обмеженого його запасу на КЛА. Поставлену задачу оптимізації розв'язано на основі принципу максимуму і методу фазової площини. Визначено структуру оптимальних за витратами палива процесів з трьома рівнями керування, причому кількість перемикань залежить від початкових умов. Синтезовані на фазовій площині оптимальні криві перемикання розбивають фазову площину на 8 криволінійних квадрантів, які однозначно визначають значення оптимальних керівних впливів за поточними значеннями відхилень кутових швидкостей КЛА. Проблему можливої наявності запізнення в контурі керування запропоновано вирішувати на основі методу компенсації Бесса. Для цього в роботі одержано відповідні оптимальні криві перемикання і відключення керувань компенсованої оптимальної системи як геометричне місце точок, віддалених на час запізнення від знайдених кривих перемикання і початку координат відповідно. Це надає змогу уникнути появи в контурі керування стійких автоколивань і забезпечити умову, щоб КЛА після закінчення процесу стабілізації залишався в заданому кінцевому стані. Залежно від технічного оснащення КЛА запропоновано два варіанта реалізації алгоритму оптимального демпфування, а саме: автономний пристрій у бортовій системі керування КЛА у разі відсутності достатньо потужного бортового обчислювача, або оптимальний алгоритм демпфування, реалізований повністю у бортовому обчислювачі КЛА за достатньої для цього потужності.


Індекс рубрикатора НБУВ: О62-082-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14846 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського