Соколенко В. І. Вдосконалення методів планування шляху і управління судном в стислих водах : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.13 / В. І. Соколенко; Національний університет "Одеська морська академія". - Одеса, 2021. - 24 c. - укp.Досліджено подальший розвиток наукового напряму зі створення інноваційних способів та методів високоточного планування шляху й управління режимом руху суден в стислих водах, та, як наслідок, підвищення їх експлуатаційно-економічних і екологічних показників. Виконаний аналіз і уточнення термінологічних понять розділу науки, предметом досліджень яких є безпека судноплавства, дозволив виділити стисненні води основним регіоном, в якому відбуваються аварійні події. Під час розробки технологічної карти наукового дослідження використано системний підхід, в якому для вирішення основного завдання здійснено його розбиття на допоміжні завдання, результати вирішення яких, використовуються під час синтезу системи планування і управління рухом в стислих водах. Особливості вибору режиму руху описані п'ятьма моделями: розрахунок безпечної швидкості по дальності впевненого виявлення нерухомої небезпеки; розрахунок безпечної швидкості по дальності впевненого виявлення рухомого об'єкта; описано рух судна на прямолінійних ділянках шляху; описано рух на каналах і фарватерах; вперше розроблено спосіб попередження посадки судна на мілину. Вперше проведено синтез високоточної системи планування заданого шляху траєкторними точками і безпечного управління рухом судна в небезпечних районах стислих вод, вперше розроблено методику підготовки суднового плану лоцманської проводки, який, на відміну від лоцманського плану, придатний для навігаційних цілей. Розроблено алгоритми, розрахункові схеми і комп'ютерні програми високоточного планування прямолінійних і криволінійних ділянок шляху, вибору безпечного режиму руху та його контролю по заданій траєкторії. Створено макет навігаційного пристрою планування шляху переходу інверсним методом і оперативного управління морськими операціями від пункту висадки лоцмана до пункту прийому в порту приходу. Встановлено, що високоточний розрахунок координат заданого шляху ТТ і використання навігаційних пристроїв, що підвищують точність визначення місця і оперативність контролю руху, дозволяє зменшити ризик аварійної навігаційної події в стислих водах. Результати можуть бути використані на суднах під час автоматичного планування переходу і у процесі створення тренажера для підготовки судноводіїв для виконання високоточного планування траєкторії руху ТТ в стислих водах. Вони можуть бути впроваджені в морських навчальних закладах під час підготовки курсантів старших курсів до роботи на судах, на курсах підвищення кваліфікації та під час виконання теоретичних досліджень. Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА450194 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|