РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000776284<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Горобець С. І. 
Методика формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури у процесі вивчення мовознавчих дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / С. І. Горобець; Київський університет імені Бориса Грінченка. - Київ, 2021. - 20 c. - укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблеми формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури у процесі вивчення мовознавчих дисциплін. У дисертації з’ясовано провідні дефініції дослідження «риторика», «риторична діяльність», «риторична культура», «риторичне середовище», уточнено зміст поняття «риторична компетентність майбутнього вчителя української мови і літератури», яке у роботі потлумачено як динамічне особистісне утворення, що поєднує в собі обсяг риторичних знань, способи критичного та творчого мислення. особистісних цінностей, навичок красномовства, риторичних умінь, комунікативного досвіду, інших особистих якостей, що визначають здатність майбутнього вчителя української мови і літератури успішно провадити професійну діяльність, спрямовану на формування знань, умінь і навичок, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, емоційно-вольових та морально-етичних якостей здобувачів освіти. У складі риторичної компетентності виокремлено компоненти та розроблено критерії сформованості риторичної компетентності з відповідними показниками: гносеологічний (обізнаність про сутність риторичної компетентності; знання мовних, мовленнєвих, риторичних засобів; знання особливостей застосування риторичної компетентності у майбутній педагогічній діяльності); діяльнісно-корекційний (уміння демонструвати риторичні здібності; уміння переконувати, впливати на інших; здатність використовувати невербальні засоби; спроможність конструктивно вирішувати риторичні ситуації; вміння здійснювати самоконтроль у спілкуванні; уміння висловлювати і корегувати власні думки; здатність до ефективного спілкування; комунікативні вміння в процесі моделювання практико-орієнтованих мовленнєвих ситуацій; здатність до текстотворення й аналізу тесту); мотиваційно-ціннісний (потреба в риторичному вдосконаленні; усвідомлення необхідності розвивати риторичну компетентність; розуміння потреб і емоцій оточуючих). Критерії репрезентовано системою відповідних показників, які віддзеркалюють конкретну ознаку досліджуваного об’єкта - рівні сформованості риторичної компетентності майбутніх вчителів української мови і літератури: високий, достатній, середній, елементарний. У дослідженні вперше розроблено методику формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури з урахуванням компетентнісного, комунікативно-діяльнісного, дослідницького, текстоцентричного підходів; доведено доцільність реалізації методів, прийомів, видів і форм роботи, спрямованих на формування риторичної компетентності; запропоновано систему вправ і завдань для формування риторичної компетентності майбутніх вчителів- словесників, підтверджено ефективність експериментального навчання. Подальшого розвитку набули лінгводидактичні умови формування риторичної компетентності вчителів-словесників у закладах вищої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш7 р30-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450084 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського