Burlakova H. Y. Rationale of the "safety" indicator differentiation and its implementation into the DCRE system = Обгрунтування диференціації показника "безпека" і імплементація його в систему ВАДС / H. Y. Burlakova, M. D. Bukina // Вісн. Приазов. держ. техн. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2021. - Вип. 42. - С. 197-203. - Бібліогр.: 9 назв. - англ.Наведено детальний розгляд показника "безпека" (ПБ) та його компонентів для визначення важливості кожного компонента показника в системі оцінки якості надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом. Визначено ступінь необхідності компонентів показника в системі оцінки якості пасажирських перевезень, а також ступінь впливу кожного компонента на якість надання послуг по перевезенню пасажирів автомобільним транспортом. З аналізу робіт вчених, які досліджували ПБ, не представляється можливим скласти класифікацію елементів показників, тому що відсутнє дроблення суцільного ПБ на елементи. Але єдиний показник недоцільний, тому що безпека повинна розглядатися в симбіозі трьох видів безпеки (безпеки транспортного засобу, безпеки водія, безпеки пасажирів). На підставі проведення анкетування пасажирів і перевізників м. Маріуполя з визначення наявності та використання запропонованих компонентів ПБ в оцінці якості перевізного процесу при пасажирських автомобільних перевезеннях була розглянута і визначена динаміка змін цих компонентів. В результаті експертної оцінки працівниками автотранспортних підприємств і пасажирами по визначенню наявності і використання запропонованих компонентів показника оцінки якості перевізного процесу при пасажирських автомобільних перевезеннях можна зробити наступні висновки: динаміка збільшення всіх компонентів показника "безпека" свідчить про те, що безпечні умови пересування пасажирів поліпшуються (по наявності збільшення коефіцієнтів безпеки). Грунтуючись на загальнонауковій системі "Водій - Автомобіль - Дорога - Середовище" ВАДС, застосовуючи її до перевезення пасажирів, в даній роботі пропонується ввести в систему ВАДС складовий компонент П (пасажир) і розглянути її з точки зору безпеки людського життя. У якості прикладу одного з елементів складеного компонента П може служити професіоналізм водія, який може оцінюватися, виходячи з підтвердженого числа ДТП за минулий рік, і визначити його як критерій "професійна придатність" (ПП) виконавців транспортних послуг. Визначено додатковий компонент П для системи ВАДС при пасажирських перевезеннях, який мотивує дослідників на перерозгляд цієї системи при дослідженні її в сфері безпеки пасажирських перевезень. Отже, розгляд компонентів системи ВАДСП дає можливість скласти більш детальну динаміку змін наявності і застосування компонентів показника "безпека" в системі оцінки якості перевезення пасажирів. Аналіз розглянутих компонентів показника "безпека" в системі оцінки якості транспортного обслуговування пасажирів дозволяє зробити наступні висновки: фахівцями з оцінки якості послуг міського пасажирського транспорту (МПТ) по-різному представляється значимість ПБ, і сам показник не ділиться на окремі компоненти; розглянутий авторами ПБ різний по своїй змістовній суті; ПБ при пасажирських перевезеннях повинен розглядатися диференційовано для зваженої оцінки безпеки всіх компонентів в системі оцінки якості пасажирських перевезень. Індекс рубрикатора НБУВ: О385
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69254:Техн.н. Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|