РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000778514<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Івасів В. М. 
Дослідження впливу корозійних дефектів на довговічність магістральних нафтопроводів / В. М. Івасів, Р. О. Дейнега, О. Я. Фафлей, В. В. Михайлюк, В. В. Буй, Р. М. Говдяк // Нафтогаз. енергетика. - 2020. - № 2. - С. 67-74. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Задля забезпечення енергетичної безпеки України стратегічнo значущою є безаварійна робота нафтотранспортної системи. Однак, проблема забезпечення надійної експлуатації цієї системи загострюється через значний термін експлуатації окремих її об'єктів, зокрема нафтогазопроводів. Так, деградація властивостей матеріалу труб внаслідок корозійних та ерозійних процесів, яка підсилюються впливом змінних у часі навантажень, загрожує виникненням аварій. Сьогодні у світовій практиці використовують різноманітні способи зміцнення дефектних ділянок трубопроводів: встановлення сталевих, пластикових, склопластикових та підсилюючих композиційних муфт, намотування пружної композиційної стрічки тощо. Для дослідження впливу мікротріщин, корозійних та ерозійних дефектів на матеріалі труб проведено натурні випробування дефектної ділянки труби з нафтопроводу "Дружба" ПАТ "Укртранснафта" (матеріал - сталь 17ГС), зміцненої бандажами з аналогічного матеріалу. В результаті досліджень за допомогою установки УИ1/200 ЦК визначено тиск її руйнування. У ході випробовувань для визначення деформацій труби застосовували тензометрування. Порівняння експериментальних та натурних величин напружень підтвердило, що встановлення бандажів на дефектних ділянках трубопроводу є ефективним засобом для подовження терміну його експлуатації. Для більш точного та грунтовного аналізу надійності та довговічності нафтопроводів проведено дослідження дефектних їх частин у місці розриву. На моделях-"вирізках" із трубопроводу було виявлено корозійні дефекти глибиною до 5 мм (що складає приблизно 55 % втрати металу), проте руйнування труби відбулося не по цих дефектах, а по дефекті типу тріщина. Для отримання профілю дефекту з моделі-"вирізки", проведено сканування за допомогою закріпленого на пересувному штативі давача, під'єднаного до комп'ютера через АЦП. На наступному етапі досліджень моделей-"вирізок" шляхом аналізу натурних кінетичних кривих пошкоджуваності оцінено залишковий ресурс небезпечних ділянок нафтопроводу. Побудовано криву втоми, яка в подальшому може бути використана під час прогнозування втомної довговічності таких об'єктів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О77-082.04

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25772 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського