РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000778834<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Гоголь Н. В. 
Культурологічні основи змісту шкільної літературної освіти в історико-педагогічному вимірі (друга половина ХХ - початок ХХІ століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Гоголь; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2021. - 44 c. - укp.

Представлено системне дослідження культурологічних основ змісту шкільної літературної освіти в історико-педагогічному вимірі другої половини XX - початку XXI ст., що спрямоване на подолання фрагментарності у висвітленні проблеми реалізації культурологічного підходу до навчання літератури у змісті шкільної літературної освіти відповідно до окреслених хронологічних меж. Концепція дослідження ґрунтується на положенні, що розвиток шкільної літературної освіти на засадах культурологічного підходу другої половини XX - початку XXI ст. зумовлювався конкретними суспільно-політичними, ідеологічними, соціально-культурними умовами та станом розвитку шкільної освіти, педагогічних ідей і досягненнями методики навчання літератури. Історіографію дослідження (1-й період (1950-ті - початок 1980-х рр.), 2-й період (1984 - 1991 рр.); 3-й період (1991 - 2021 рр.)) висвітлено на основі проблемно-тематичного, хронологічного, персоніфікованого підходів. Систематизовано джерельну базу дослідження на основі шести визначених груп джерел. На основі розробленої періодизації розвитку шкільної літературної освіти на засадах культурологічного підходу досліджено ґенезу науково-методичних ідей із проблеми обґрунтування культурологічних основ змісту шкільної літературної освіти. Означено здобутки та суперечності розвитку методики навчання літератури в культурологічному аспекті за часів радянської школи (1950-ті - 1991 рр.) і в часи реформування шкільної літературної освіти в умовах утвердження національної школи (1991 - 2016 рр.). Узагальнено та систематизовано традиційний і новаторський досвід навчання літератури з урахуванням ідей культурологічного підходу у практиці роботи закладів загальної середньої освіти України другої половини XX - початку XXI ст. Простежено зміни, задекларовані в державних освітніх документах, навчальних програмах, навчальній і навчально-методичній літературі в контексті періодів розвитку шкільної літературної освіти на культурологічних засадах. Акцентовано на тенденційному характері міжмистецької взаємодії в навчальних книгах означених періодів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0) р20 г + Ш5(4УКР) р20 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА450662 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського