Лис О. Г. Адміністративно-правове регулювання інклюзивної освіти у закладах дошкільної освіти в Україні : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / О. Г. Лис; Запорізький національний університет. - Запоріжжя, 2021. - 20 c. - укp.Здійснено теоретичне узагальнення та подано нове вирішення важливого наукового завдання, що полягає у формуванні цілісної концепції адміністративно-правового регулювання інклюзивної освіти в закладах дошкільної освіти в Україні. Доведено, що важливим аспектом адміністративно-правового регулювання інклюзії в закладах дошкільної освіти є інклюзивна освіта, яка є основним інструментом включення дитини з особливими освітніми потребами та дитини з інвалідністю в різні сфери життєдіяльності суспільства й держави. Сформульовано авторську дефініцію поняття "інклюзивна дошкільна освіта" як спеціальний вид освіти для дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю з використанням специфічних психолого-педагогічних та адміністративних засобів із метою забезпечення соціалізації й інтеграції таких дітей у вітчизняний освітній простір. Удосконалено понятійно-термінологічний апарат сучасної юридичної науки щодо визначення понять "інклюзивна освіта (навчання)", "інтегрована освіта", "безбар’єрне середовище", "адміністративно-правове регулювання інклюзивної освіти". Охарактеризовано основні моделі інклюзивної освіти: сегрегаційну, інтеграційну та інклюзивну. З огляду на це запропоновано оптимізацію умов діяльності закладу дошкільної освіти в реалізації інклюзивної освіти, що забезпечує можливість динаміки та варіативність освітніх програм. Інклюзивну освіту досліджено крізь призму феноменологічно-гуманістичної парадигми як нової теорії корекційно-розвиткової освіти дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю у сфері дошкільної освіти в Україні. Визначено основні напрями з реалізації інклюзивної освіти, зокрема: нормативно-правовий, кадровий, науково-методичне забезпечення, моделювання освітнього простору в дошкільній освітній установі, створення безбар'єрного середовища тощо. Наведено характеристику адміністративно-правового статусу суб'єктів освітнього процесу щодо прийняття адміністративних рішень. Удосконалено положення нормативно-правової бази, що регламентують питання освіти дітей дошкільного віку з порушеннями психофізичного розвитку. Уточнено основні завдання державної політики України в галузі реалізації права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в контексті основних вимог Болонської системи освіти щодо інклюзивної освіти. При цьому за основу взято Базовий компонент дошкільної освіти, що є державним стандартом дошкільної освіти в Україні. Зроблено висновок про те, що в сучасних умовах запровадження інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти в Україні важливими є зусилля вчених-юристів і педагогів-практиків, спрямовані на розроблення психолого-педагогічних та організаційно-управлінських основ дошкільної інклюзивної освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.4
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА450730 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|