Бялик О. Освітні інновації у вищій школі : навч. посіб. / О. Бялик, І. Дзюбенко; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. - Умань : Сочінський М. М., 2021. - 218 c. - Бібліогр. в кінці тем, с. 218 - укp.У навчальному посібнику розкриваються загальні основи інноваційної освітньої діяльності, розглядається заклад вищої освіти як педагогічна система, вітчизняний та зарубіжний досвід інноваційної освітньої діяльності та дасться характеристика інноваційних освітніх технологій у вищій школі. ЗАГАЛЬНІ ОСНОВИ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 6 Тема 1. Загальні основи інноваційної освітньої діяльності. Технологічний підхід в освіті 6 Тема 2. Заклад вищої освіти як педагогічна система 36 Тема 3. Науково-теоретичні підходи вітчизняних педагогів до розробки освітніх інновацій 62 Тема 4. Зарубіжний досвід інноваційної освітньої діяльності 76 / РОЗДІЛ 2. ХАРАКТЕРИСТИКА ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ У ВИЩІЙ ШКОЛІ 98 Тема 5. Сучасні системи навчання у вищій школі 98 Тема 6. Інноваційні освітні технології у закладі вищої освіти 105 Тема 7. Інноваційні технології навчання як дослідження 177 Тема 8. Сучасні інформаційно-комунікативні технології в освітньому процесі закладу вищої освіти 186 Тема 9. Технологія формування творчої особистості у вищій школі 193 Тема 10. Технології життєвого проектування і самореалізації особистості у вищій школі 211 РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 218 З ПЕРЕДМОВА Визнання європейської інтеграції стратегічним зовнішньополітичним пріоритетом України, підписання Угоди України з ЄС про асоціацію, прийняття нового Закону України «Про вищу освіту», розробка Концепції розвитку вищої освіти на період 2015-2025 роки висувають нові актуальні завдання перед вищою школою на шляху до європейського і світового освітнього простору для забезпечення інноваційного поступу країни, потреб суспільства, ринку праці у кваліфікованих фахівцях. На порядку денному головною проблемою стає підготовка фахівців нової якості, здатних творчо мислити, швидко орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі, приймати нестандартні рішення, вчитися і розвиватися впродовж усього життя. Інтеграція України у світове співтовариство актуалізує проблему готовності суспільства й особистості до змін у всіх сферах життєдіяльності: соціальній, економічній, науковій, політичній, техніко-технологічній. Пріоритетним завданням вищої професійної освіти стає розвиток у майбутнього фахівця таких якостей і здібностей, які дозволили б йому успішно адаптуватися до швидкозмінних конкурентних умов, з готовністю сприймати й реалізовувати інновації, створювати якісно новий освітній простір. Тому характерною тенденцією сучасної освіти є інноваційність, яка визначає її відкритість до нового, випереджувальний характер відносно інших галузей людської діяльності. Сучасна соціально-економічна ситуація, що склалася в нашій країні, потребує сутнісних змін у всіх сферах суспільного життя, в тому числі й в освіті, де виділено одне з ключових завдань - стимулювання та розвиток інноваційних процесів. Інновації в освіті пов’язані із загальними процесами у суспільстві, глобальними проблемами, інтеграцією знань і форм соціального буття. Відтак, характерною ознакою сучасної педагогіки постає інноваційність - здатність до оновлення, відкритість новому. Розвиток системи вищої та середньої освіти вимагає від педагогічної науки й практики вивчення і впровадження сучасних технологій та нових методів навчання дітей та молоді. Інновації в педагогіці пов’язані із загальними процесами у суспільстві, глобалізаційними та інтеграційними процесами. Інноваційна діяльність в Україні передбачена Законом України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україн», Державною програмою прогнозування науково- технологічного та інноваційного розвитку. Інновації в освіті є закономірним явищем, динамічним за характером і розвивальним за результатами, їх запровадження дозволяє вирішити суперечності між традиційною системою і потребами в якісно новій освіті. Сутнісною ознакою інновації є її здатність впливати на загальний рівень професійної діяльності педагога, розширювати інноваційне поле освітнього середовища у закладі освіти, регіоні. Як системне утворення інновація характеризується інтегральними якостями: інноваційний процес, інноваційна діяльність, інноваційний потенціал, інноваційне середовище. Одним із стратегічних напрямів розвитку національної системи освіти є широке впровадження інформаційних та інноваційних технологій в освітній процес. Інновації в освіті - актуальне питання в усі часи, воно пов’язане з використанням нових методів і технологій у системі освіти. Основним завданням наукової та інноваційної діяльності ЗВО є здобуття знань шляхом проведення наукових досліджень і розробок та їх спрямування на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій, забезпечення інноваційного розвитку суспільства та підготовки фахівців інноваційного типу. У навчальному посібнику розкриваються загальні поняття інноваційної освітньої діяльності й дано характеристику освітнім інноваціям у вищій школі. Рекомендується для студентів, аспірантів та викладачів закладів вищої освіти. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.2 я73-1 + Ч311,01 я73-1
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА852705 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|