Литовченко С. В. Теоретико-методичні засади корекційно-розвивального супроводу дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / С. В. Литовченко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка. - Київ, 2021. - 40 c. - укp.Розглянуто проблему корекційно-розвивального супроводу дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху. Уперше теоретично обґрунтовано корекційно-розвивальний супровід дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху як систему, функціональність якої забезпечується комплексом взаємопов’язаних і взаємообумовлених впливів на створення адаптивно-превентивного середовища для компенсаторного розвитку сенсо-моторних інтеграцій, комунікації (soft skills, словесне мовлення та/або жестова мова), пізнавальної діяльності та виховання особистості. Розроблено концептуальні засади організації та реалізації системного корекційно-розвивального супроводу дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху в умовах спеціальних та інклюзивних закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрах. Визначено зміст, етапи, соціально-педагогічні та організаційні умови реалізації супроводу; окреслено методичні засади, форми та технології (підтримки, комунікації, безбар’єрності, професійного співробітництва, максимального використання потенціалу сім’ї) надання системного корекційно-розвивального супроводу дітям раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху в сучасних умовах. Практичне значення здобутих результатів полягає в тому, що розроблено і апробовано систему корекційно-розвивального супроводу дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями слуху як важливого механізму забезпечення їхнього розвитку і підтримки; поліфункціональність, варіативність та мобільність запровадженої моделі доводять перспективність та доцільність її реалізації фахівцями спеціальних та інклюзивних закладів освіти, ІРЦ з корекційно-розвивальною метою. Розроблена й апробована система супроводження дає змогу введення науково обґрунтованих коректив до навчальних програм підвищення кваліфікації педагогів та консультування батьків. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.91
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА448518 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|